Account

Please wait, authorizing ...
×
Sign Up

Τσακιριάν Κάρολος

Κάρολος Τσακιριάν – Τρίτη γενιά στην τέχνη της οργανοποιίας

Ο Κάρολος Τσακιριάν ξεκίνησε ως μαθητευόμενος στο εργαστήριο του πατέρα του, Οννίκ Τσακιριάν, στην ηλικία των δεκατεσσάρων. Ύστερα από χρόνια που είχε το δικό του εργαστήριο στη Ν. Υόρκη, πήρε στην απόφαση να επιστρέψει στην Αθήνα, την Μέκκα του μπουζουκιού και να επεκτείνει την οικογενειακή επιχείρηση στo ίδιο σημείο που ο πατέρας του Οννίκ, άνοιξε το μαγαζί το 1960. Ο Κάρολος κατασκευάζει έγχορδα όργανα που ανήκουν στην οικογένεια του μπουζουκιού (e.g. μπουζούκι, μπαγλαμάς, τζουράς), λαούτο and κλασσική κιθάρα.

Τρεις γενιές στην τέχνη της οργανοποίας – από το 1924

Η θρυλική παράδοση ξεκίνησε το 1924 όταν ο παππούς του, Αγκόπ, μετανάστευσε από την Τουρκία και άνοιξε το πρώτο μαγαζί στον Πειραιά. Το 1960 ο γιος του, Οννίκ (πατέρας του Κάρολου), μετακινήθηκε στο δικό του μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας φτιάχνοντας όργανα για τους μεγάλους σολίστες του μπουζουκιού όπως οι Χιώτης, Λεμονόπουλος, Τατασσόπουλος, Καρνέζης, Σπόρος, Μπέμπης Στεργίου, Γιάννης Αγγέλου κ.α.
Είχε επίσης κερδίσει το χρυσό μετάλλιο δεξιοτεχνίας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Αγκόπ Τσακιριάν (1905 – 1973)

Ο παππούς του Κάρολου, Αγκόπ Τσακιριάν, ήρθε σαν πρόσφυγας από τη Σμύρνη το 1922. Η οικογένειά του, όπως και άλλοι πρόσφυγες, εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Πειραιά. Έμαθε την τέχνη της οργανοποιίας από τον Αράμ Παπαζιάν που ήταν σύζυγος της αδερφής του Ρόζας. Ήταν κι αυτός πρόσφυγας και ένας καταξιωμένος οργανοποιός από τη Σμύρνη. Άνοιξε το μαγαζί του στην οδό Φωκίωνος 7 στην Πειραιά. Ο Παπαζιάν ήταν ένας μορφωμένος άνθρωπος που είχε πολύ καλές σχέσεις με όλους τους μουσικούς από την Μικρά Ασία. Ο Παπαζιάν κατασκεύαζε κατά βάση ούτια, λαούτα λύρες κλπ., όργανα που παίζονταν στην πατρίδα του. Όταν πέθανε ο Παπαζιάν, το εργαστήριο του πέρασε στα χέρια του Αγκόπ Τσακιριάν. Συνέχισε να κατασκευάζει όλα αυτά το όργανα και, σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής, απέκτησε φήμη για την κατασκευή πολύ καλών μπουζουκιών.Στο εργαστήριο του Αγκόπ εργάστηκε για κάποια χρόνια ο γνωστός, επίσης Αρμένιος, κατασκευαστής Ζοζέφ.Ο Αγκόπ είχε πολύ γνωστούς μουσικούς για πελάτες όπως ο Μάρκος Βαμβακάρης, Ο Γιώργος Μπάτης, ο Μπαγιαντέρας και ο Γιοβάν Τσαούς. Ο Αγκόπ έφτιαξε τον αγαπημένο μπαγλαμά του Γιώργου Μπάτη που τον κουβαλούσε παντού μαζί του στην τσέπη του παλτό του και τον φώναζε “ο Μάγκας”. Ήταν επιθυμία του Μπάτη όταν πεθάνει να θαφτεί με τον πολυαγαπημένο του μπαγλαμά, όπως και έγινε. Ο Αγκόπ πέθανε το 1973 αλλά κατάφερε να περάσει την τέχνη της οργανοποιίας στους δυο γιους του, Οννίκ και Αράμ.

Οννίκ Τσακιριάν (1931 – 1983)

Ο Οννίκ, ο οποίος παντρεύτηκε το 1950, αποφάσισε να ανοίξει το δικό του εργαστήριο. Στη αρχή δούλευε στο σπίτι του, στη συνέχεια άνοιξε ένα μαγαζί στον Κορυδαλλό και το 1960 άνοιξε το μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Αριστοτέλους 3. Ο Οννίκ Τσακιριάν θεωρείται ένας από του καλύτερους κατασκευαστές της εποχής του. Ο θρυλικός Μανώλης Χιώτης έπαιζε με μπουζούκια δικής του κατασκευής. Το διάσημο μαύρο μπουζούκι με το οποίο έχει παίξει ο Χιώτης σε κάποιες ελληνικές ταινίες της εποχής (δεκαετία 1960), είναι φτιαγμένο από τον Οννίκ. Το Νοέμβριο του 1970, για οικογενειακούς λόγους, μεταναστεύει στις Η.Π.Α. Στην αρχή πήγε στο Λος Άντζελες όπου προσλήφθηκε ως ειδικός τεχνίτης από την “Fender Guitar Company”. Ο χρόνος που πέρασε στην Fender ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για αυτόν και επίσης, του έδωσε το προνόμιο να ζει και να εργάζεται στις Η.Π.Α., αποκτώντας την πράσινη κάρτα. Ο Οννίκ ήθελε να έχει το δικό του μαγαζί οπότε πήγε το 1973 στη Νέα Υόρκη. Στη Αστόρια έφτιαξε το νέο του εργαστήριο.Λίγα χρόνια αργότερα, ο γιος του Κάρολος πήγε στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει και να δουλέψει στο εργαστήριο. Τελικά, ο Κάρολος κατέληξε να γίνει και ο ίδιος οργανοποιός και συνέχισε την οικογενειακή παράδοση. Το μαγαζί στην Αθήνα το κρατούσε η γυναίκα του Οννίκ με τον ειδικό τεχνίτη Γρηγόρη Κολούσογλου. Ο Οννίκ Τσακιριάν πέθανε πολύ νέος στην ηλικία των 52.Karolos Tsakirian

Ο Κάρολος Τσακιριάν (σήμερα) συνέχισε την παράδοση κατασκευής μουσικών οργάνων. Οι επαγγελματίες, Σταματίου, Καρνέζης, Τατασσόπουλος συνεχίζουν να είναι μερικοί από τους πιο επιφανείς πελάτες. Στο μαγαζί του στο κέντρο της Αθήνας μπορείς συχνά να συναντήσεις μεγάλους μπουζουξήδες. Οι: Νικολόπουλος, Μοραΐτης, Κόλλιας, Στεργίου, Γκολές, Καραντίνης είναι κάποιοι από αυτούς.Ξεκινώντας στα 14 του ως βοηθός, έγινε οργανοποιός μετά το θάνατο του πατέρα του, πριν από 30 χρόνια.Δούλευε στο μαγαζί ενώ πήγαινε παράλληλα σε νυχτερινό σχολείο. Για τα επόμενα χρόνια, μέχρι τα 20, έκανε την πλειοψηφία των φιγούρων των μπουζουκιών που κατασκευάζονταν στο μαγαζί.Από τότε έχει θέσει στόχο να κατασκευάζει όργανα εξαιρετικής ποιότητας. Μετά από χρόνια προσπαθειών και πολλών πειραμάτων έχει κατακτήσει την τέχνη του. Έχει φτιάξει και ακόμα κατασκευάζει μπουζούκια για μουσικούς από όλο τον κόσμο. Είναι ένα προσωπικό επίτευγμα, το ότι έχει δημιουργήσει το δικό του όνομα στο χώρο της οργανοποιίας.

Ο Κάρολος Τσακιριάν επέστρεψε το 1993 στην Αθήνα ύστερα από 17 χρόνια στη Νέα Υόρκη όπου διατηρούσε το δικό του εργαστήριο στην Αστόρια. Κάνοντας την επιλογή να έχει τον χώρο εργασίας του στην πόλη που είναι η Μέκκα του μπουζουκιού, επέκτεινε την οικογενειακή επιχείρηση ανοίγοντας ένα νέο μαγαζί δίπλα στο ήδη υπάρχον που είχε ανοίξει το 1960 ο πατέρας του Οννίκ, στην καρδιά της Αθήνας, κοντά στην πλατεία Ομονοίας.

Όσο δούλευε στη Νέα Υόρκη, του ζητούνταν συχνά από το Συμβούλιο των Τεχνών του Κουίνς (“Queens Council of the Arts” ) να κάνει επίδειξη της τέχνης του. Έχει, επίσης, υπάρξει μέλος της Συντεχνίας Αμερικανών Οργανοποιών ( Guild of American Luthiers).
Η αγάπη του για το μπουζούκι και τον ήχο του τον οδήγησε να είναι ένας καταξιωμένος παίκτης μπουζουκιού σε ελληνικά κλαμπ της Νέας Υόρκης. Αυτή η πολύτιμη εμπειρία έχει προσθέσει σε μια εις βάθος κατανόηση τόσο του οργάνου όσο και των αναγκών των μουσικών. Το οικογενειακό περιβάλλον, η τριακονταετής ενασχόληση στην ανώτερη ποιότητα κατασκευής, αναμειγνυόμενη με την προσωπική του εμπειρία ως παίκτης, έχουν ως αποτέλεσμα έναν εξαιρετικό συνδυασμό.

Οργανοπωλείο Τσακιριάν

Αριστοτέλους 5
Αθήνα, Ελλάδα
10432

web-site: http://tsakirianbouzouki.com/
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλέφωνο: +30 210 52 40 017

Διαβάστηκε 302 φορές
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Τσακιριάν Αράμ Τσαντουλής Σταύρος »
οργανοποιοί
  • Πάντος Λεωνίδας
    Αργυροκάστρου 6, ΜΕΓΑΡΑΣταθερό: 2296082226 Κινητό: 6976265150 Web: http://pantos-bouzouki.blogspot.com/
  • Τόφας Χρήστος
    Τόφας Χρήστος Όταν μιλάμε για κατασκευαστές παραδοσιακών οργάνων, εκείνο που αυθόρμητα μάς έρχεται στο μυαλό είναι ηλικιωμένοι άνθρωποι, οι οποίοι…
  • Μαγδαλινός Νικόλαος
    Κατασκευαστης κανονιών. Μαλάξου 4, Πολύγωνο, 11476 Αθήνα Σταθερό: 2106411357
  • Βαμβακάς Δ. Φώτιος
    Βαμβακάς Δ. Φώτιος Θεσσαλίας κ’ ΑγράφωνΆνω Λιόσια Τηλέφωνο: 2102481486 http://www.vamvakas.gr e-mail info@vamvakas.gr
  • Φαχίδης Ηλίας
  • Sebastien Seixas
    Sebastien Seixas O Sebastian Seixas γεννήθηκε στην πόλη Orleans της Γαλλίας το 1974 και σπούδασε οργανοποιία στη σχολή Ecole Nationale…
προτάσεις βιβλίων
  • Για μια βιβλιογραφία του ρεμπέτικου 1873 - 2001
    Για μια βιβλιογραφία του ρεμπέτικου 1873 - 2001 Το παρόν εγχείρημα επιχειρεί να καλύψει, στο μέτρο του εφικτού, ένα μεγάλο κενό που παρουσιάζει η έρευνα για το ρεμπέτικο τραγούδι, καθώς…
  • Το πρώιμο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη
    Το πρώιμο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη Ο Βασίλης Τσιτσάνης γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1915. Από μικρή ηλικία ασχολείται με τη μουσική και μέχρι το 1935 όπου και φεύγει…
  • Δημοσιεύματα για το ρεμπέτικο 1942-1968
    Δημοσιεύματα για το ρεμπέτικο 1942-1968 Η εργασία αυτή καταγράφει βιβλιογραφικά και σχολιάζει με συντομία όσα δημοσιεύματα βρέθηκαν από το 1942 μέχρι και το 1968. Τα δημοσιεύματα αυτά…
  • Σπάνια κείμενα για το ρεμπέτικο (1929-1959)
    Σπάνια κείμενα για το ρεμπέτικο (1929-1959) Στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνονται και ανθολογούνται για πρώτη φορά κείμενα για το ρεμπέτικο αθησαύριστα και ανέκδοτα, πέραν της πρώτης τους εμφάνισης στον…
  • Βούρλα - Τρούμπα
    Βούρλα - Τρούμπα Μια περιήγηση στο χώρο του υποκόσμου και τη πορνείας του Πειραιά (1840-1968).Ως συλλέκτης έχω μαζέψει εδώ και κάμποσα χρόνια ένα -επιτρέψτε μου…
βιογραφικά ορχηστρών
  • Μπίλια Φο
    Μπίλια Φο Οι bilia faux (μπίλια φο) είναι ένα φωνητικό σχήμα που πειραματίζεται πάνω στην τροπική και δυτική μουσική και στο συνδυασμό τους.Το σχήμα…
  • Χαμάτ
    Χαμάτ Μια φορά και έναν καιρό, συγκεκριμένο καιρό, μια παρέα μουσικών, οι ΧΑΜΑΤ, με τα μουσικά όργανα στο χέρι, τριγύριζαν στα στέκια τους…
  • Τρείς Λαλούν
    Τρείς Λαλούν Οι Τρείς Λαλούν είναι ένα μουσικό σχήμα που αποτελείται από μπουζούκι, κιθάρα και 3 φωνές, με κύρια θεματολογία το ρεμπέτικο και το…
πρόσφατα βιβλία
  • Τα χαϊρια μας εδώ
    Τα χαϊρια μας εδώ Μία συγκλονιστική μαρτυρία με μνήμες μικρασιατικές, με μουσικές και αρώματα εκείνης της εποχής. Μία αναβίωση του δράματος, αλλά και του μεγαλείου του…
  • Από το ταμπουρά στο μπουζούκι
    Από το ταμπουρά στο μπουζούκι Η "Orpheum Phonograph", μία νέα και μη κερδοσκοπική εταιρία, σάς παρουσιάζει την πρώτη παραγωγή της, μάλιστα δε σε δύο ξεχωριστές εκδόσεις (Ελληνόφωνη…
  • Λαϊκά πορτρέτα 1
    Λαϊκά πορτρέτα 1 Μεγάλοι σολίστες του μπουζουκιού από τη δεκαετία του ΄50 Πέντε μεγάλοι δεξιοτέχνες του μπουζουκιού, που συνέδεσαν το όνομά τους με τη σύνθεση…
  • Η διαποίκιλση στην ελληνική παραδοσιακή βιολιστική τέχνη
    Η διαποίκιλση στην ελληνική παραδοσιακή βιολιστική τέχνη Η διαποίκιλση, η τέχνη δηλαδή των ποικιλμάτων και των μελισμάτων, αποτελεί την πιο χαρακτηριστική ερμηνευτική πρακτική της παραδοσιακής μουσικής. Η μελέτη του…
  • Η εκκλησιαστική μουσική της Σμύρνης (1800-1922)
    Η εκκλησιαστική μουσική της Σμύρνης (1800-1922) Το θεματικό περιεχόμενο του βιβλίου, όπως σημαίνεται ήδη από τον τίτλο του, αφορά σε μια ομάδα δράσεων και επιμέρους διαδικασιών, οι οποίες…
  • Νίκος Καρατάσος
    Νίκος Καρατάσος Ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου θα γνωρίσει τη ζωή και το έργο ενός γνήσιου λαϊκού οργανοπαίκτη (σαντούρι - τσίμπαλο), του Νίκου Καρατάσου,…
  • Μάρκος Βαμβακάρης
    Μάρκος Βαμβακάρης 'Τράβηξε η καρδιά μου να γράψω την ιστορία μου. Θέλω να την ιδώ γραμμένη και να τη διαβάσω απ' την αρχή ως…