fbpx

Χάρις Τσαλπαρά

Η Χαρούλα Τσαλπαρά γεννήθηκε στην Αθήνα. Με την παρότρυνση της δασκάλας της μουσικής προπαιδείας στο νηπιαγωγείο, συνεχίζει στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας». Σε ηλικία επτά ετών, ξεκινά να παρακολουθεί μαθήματα πιάνου στο «Ωδείο Αθηνών» στην τάξη του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη καθώς και θεωρίας της μουσικής, την οποία ολοκληρώνει μαζί με το Σολφέζ και το Dictee στην τάξη του κ. Κυριάκου Τσολάκη. Το 2004 εισάγεται μεταξύ των δέκα πρώτων στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Παν/μιου Αθηνών. Το 2005 συνεχίζει μαθήματα πιάνου στο Ωδείο «Ορφείο Αθηνών» με τον κ. Γ. Μιχαηλίδη ενώ παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές της πάνω στην Οργανογνωσία, την Ιστορία της Μουσικής, τη Χορωδία, τη Μορφολογία της Μουσικής καθώς και τη Μουσική Δωματίου και το Πρακτικό Διδασκαλείο. Τον ίδιο χρόνο, παρακολουθεί ετήσιο σεμινάριο Μουσικοθεραπείας με τη μέθοδο Nordoff-Robbins από τη Μαρία Φρουδάκη και μετά την ολοκλήρωσή του εργάζεται εθελοντικά με ομάδα μουσικοθεραπείας στο ΠΙΚΠΑ Βούλας για ένα χρόνο. Το 2008 αποκτά το πτυχίο Αρμονίας στο Ελληνικό Ωδείο στην τάξη της Ε. Τζεράχη, και συνεχίζει τις σπουδές ανώτερων θεωρητικών για να αποκτήσει, δυο χρόνια αργότερα, το 2010, το πτυχίο Αντίστιξης με άριστα. Αποφοιτά από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών το ίδιο έτος, ενώ ένα χρόνο αργότερα, το 2011, ολοκληρώνει τις σπουδές της στο πιάνο και αποκτά με άριστα το Δίπλωμα από το Ωδείο Ορφείο Αθηνών, τάξη του κ. Γ. Μιχαηλίδη. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών της, παρακολουθεί, ανάμεσα σε άλλα αντικείμενα, σεμινάριο Μουσικής στην Κοινότητα ( community music ) υπό την δρ. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου και στη συνέχεια κάνει πρακτική του σεμιναρίου μαζί με ομάδα στο Κέντρο Ημέρας Ηλιοτρόπιο για ένα χρόνο. Μιλά πολύ καλά την Αγγλική γλώσσα (πτυχίο Proficiency το 2001). Από το 2005 ξεκίνησε να ασχολείται με την ελληνική λαϊκή και παραδοσιακή μουσική ενώ από το 2007 και μετά βρέθηκε στο κατώφλι του αχανούς μουσικού κόσμου της Ανατολικής Μεσογείου, με πρώτη πόρτα τον μεσοπολεμικό ελλαδικό χώρο, μέσα από τις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Από το 2013 ξεκινά να παίζει ακορντεόν, με πρώτο δάσκαλο τον Ανδρέα Τσεκούρα και στη συνέχεια με την εποπτεία του Ηρακλή Βαβάτσικα.

Συμμετοχή σε μουσικά σχήματα:

  • “HiPsi 78rpm” (2007-2011),
  • “Μουσική Αυλή” - “Μουσική Αυλή –Smyrne” (Athenaeum Kelari, 2012-2013),
  • “Smyrna” (2014),
  • "Ρομβία" (2014-),
  • "Loukoum Trio" (2015), "Μπαμ" (2016-),
  • "Banda Jovanica" (2015-)

Συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις:

  • "Μαρίκα" (2015),
  • "Nous sommes pareils à ces crapauds" (2016- της εταιρίας Cie Les Mains Les Pieds et La Tête AussI),
  • “Oι Κόρες” (2017, με την θεατρική ομάδα Bijoux de kant στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών),
  • "Μπολιβάρ" (2018, με τη θεατρική ομάδα Bijoux de Kant),
  • "Ζωή είν' αυτή ζωίτσα μου" (2018, με τη θεατρική ομάδα Bijoux de Kant)

Συμμετοχή σε μουσικά σεμινάρια:

  • "Ακορντεόν: Ακροβατώντας ανάμεσα σε ανατολή και δύση" (Syros accordion festival 2017, Μουσικές αυλές Ικαρία 2018)
  • "Ρετρό τραγούδι: Θα σε πάρω να φύγουμε" (Μουσικές Ιστορίες 2017, συνεργατικό σεμινάριο μαζί με τη Ρένα Στρούλιου)


Έχει επίσης συμμετάσχει σε πλήθος παρουσιάσεων βιβλίου, συναυλίες και γλέντια. Kυρίως από το 2011 και μετά, εργάζεται σταθερά ως τραγουδίστρια και μουσικός (μπαγλαμάς, ακορντεόν, πιάνο), σε κέντρα νυχτερινής διασκέδασης, γεγονός που της έδωσε την ευκαιρία να αποκτήσει σε μεγάλο βαθμό βιωματική γνώση πάνω στη λαϊκή μας μουσική. Παράλληλα, από το 2013, ζυμώνοντας εσωτερικά ολοένα τις μελωδίες της λαϊκής και παραδοσιακής μας μουσικής, ξεκινά να μελετά και να πειραματίζεται στο πιάνο, σε μια απόπειρα αναζήτησης της ταυτότητας και του ρόλου του οργάνου σαν μια ζυγαριά εξισορρόπησης Δύσης Ανατολής τόσο έξω, αλλά και μέσα στο μυαλό της. Η αναζήτηση αυτή συνεχίζεται και μέχρι σήμερα και μάλλον είναι αμφίβολο αν θα τελειώσει ποτέ … To "πείραμα" αυτό ονομάστηκε PianOLAterna και παρουσιάζεται τα μεσημέρια του Σαββάτου στο μοναδικό Ουζερί με πιάνο στην Αθήνα, το "Ουζερί Λέσβος". Έχει συνεργαστεί και συνεργάζεται με πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες του χώρου αυτού ενώ σήμερα, η Χαρούλα είναι μέλος του σχήματος «Μπαμ»(2015-) με τη Θεοδώρα Αθανασίου και το Γλαύκο Σμαριανάκη, Banda Jovanica (2015-) με τον Κλέαρχο Κορκόβελο, Γιάννη Νιάρχο και Γλαύκο Σμαριανάκη, συνεχίζοντας παράλληλα το εγχείρημα PianOLAterna, ενώ εργάζεται σε διάφορους χώρους διασκέδασης μαζί με πολλούς συνεργάτες που ανήκουν στη μεγάλη άτυπη κοινότητα με κοινό σημείο αναφοράς τη μουσική του Γραμμοφώνου, καθώς και την παραδοσιακή μουσική του τόπου και ευρύτερα της ανατολικής Μεσογείου.

Διαβάστηκε 7344 φορές

Πολυμέσα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Θοδωρής Πετρόπουλος Αθηνά Λαμπίρη »