Aptaliko .GR

Aptaliko .GR

URL Ιστότοπου: https://aptaliko.gr/

Η εταιρία Απτάλικο Μη Κερδοσκοπικη συνυπογράφει την επιστολή που έχει σταλεί στα Υπουργεία Πολιτισμού, Εργασίας και Ανάπτυξης για το αίτημά μας για χρήση της Επενδυτικής Πρωτοβουλίας για την Αντιμετώπιση του Κορονωιού (Coronavirus Response Investment Initiative) της Ευρωπαικής Ένωσης.

Αθήνα, 14 Απριλίου 2020

Προς:

Κο Ιωάννη Τσακίρη, Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Κο Ιωάννη Βρούτση, Υπουργό Εργασίας

Κα Λίνα Μενδώνη, Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Στήριξη των τεχνών και του πολιτισμού μέσω της Επενδυτικής Πρωτοβουλίας για την Αντιμετώπιση του Κορονωιού (Coronavirus Response Investment Initiative) της Ευρωπαικής Ενωσης.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

Ο τομέας του πολιτισμού είναι απο τους πρώτους που επλήγησαν απο τα μέτρα που ελήφθησανγια την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19, και πιθανότατα θα είναι απο τουςτελευταίους (ειδικά σε ο,τι αφορά τις παραστατικές τέχνες) που θα μπορέσουν να επανέλθουνστην κανονική τους λειτουργία μετά την άρση των μέτρων. Οπως γίνεται αντιληπτό και απο τις επιμέρους εκκλήσεις των σωματείων και ενώσεωνεπαγγελματιών σε όλους τους τομείς του πολιτισμού στη χώρα μας, η παρούσα κρίση έχει ήδη προκαλέσει τεράστιες ζημίες σε έναν κλάδο ήδη ιδιαίτερα επισφαλή ενώ η επιχορήγηση των 15 εκατομμυρίων ευρώ που εξαγγέλθηκε απο το ΥΠΠΟΑ έχει ήδη κριθεί ανεπαρκής για να διασώσει τον χώρο του πολιτισμού και τους επαγγελματίες του.

Γνωρίζουμε οτι μέσω της Επενδυτικής Πρωτοβουλίας για την Αντιμετώπιση του Κορονωιού(CRII), η Ελλάδα θα ωφεληθεί με μία χρηματοδότηση που ανέρχεται σε περίπου 340 εκατομμύρια ευρώ. Δεδομένου οτι οι τέχνες και ο πολιτισμός είναι οι τομείς που έχουν εχθεί ισχυρό πλήγμα, ζητάμε μέρος των χρημάτων που θα προκύψουν απο το CRII να δοθεί άμεσα στους επαγγελματίες του πολιτισμού. Οι τέχνες και ο πολιτισμός είναι ζωτικής σημασίας πεδίο συλλογικής συνύπαρξης με αξία εγγενή, ενώ συμβάλλουν και στην οικονομία της χώρας. Ευελπιστούμε οτι θα κάνετε το άπαν για να προστατέψετε τον χώρο μας απο την καταστροφή. Η παρούσα πρωτοβουλία αποτελεί μέρος συντονισμένης δράσης επαγγελματιών του πολιτισμού και φορέων- μελών του διεθνούς οργανισμού Ιnternational Network for the Performing Arts (IETM) . Εδώ παραθέτουμε επιπλέον προτάσεις για μέτρα όπως έχουν διατυπωθεί απο τον διεθνή οργανισμό ΙΕΤΜ.

Παρακάτω στα συννημένα αρχεία:  το διεθνές δίκτυο για τις σύγχρονες παραστατικές τέχνες IETM international network for contemporary performing arts σε έμπρακτη αλληλεγγύη προς τα αιτήματα των Ελλήνων εργαζομένων στον πολιτισμό, υπέβαλε επιστολή προς την Ελληνιδα Υπουργό πολιτισμού και τον ΓΓ Σύγχρονου Πολιτισμού Κου Ν. Γιατρομανωλάκη παρακινώντας για λήψη πιο δραστικών μέτρων για την επιβίωση και επανεκκίνηση του πολιτιστικού τομέα. Επισυνάπτεται η επιστολή.

Γιατί τώρα;
Με αφορμή τη νέα τάξη πραγμάτων, τη μετάβαση στις νέες συνθήκες εργασίας εν καιρώ πανδημίας στο διαδικτυακό χώρο και την ανάδειξη των προβλημάτων στις συμβατικές σχέσεις στο χώρο της μουσικής - κι όχι μόνο- το Aptaliko.GR σε συνεργασία με την Κωνσταντίνα Καραμέρη, νομικό και πολιτιστική διαχειρίστρια της ομάδας της ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ, προτείνει οδηγίες για τους όρους σύναψης συμβάσεων εργασίας στο διαδικτυακό χώρο (streaming on demand services/ concerts).

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί πρόταση και δεν είναι δεσμευτικό, καθώς σκοπό έχει να ενημερώσει διοργανωτές και εργαζόμενους (μουσικούς και μη), για τους όρους που μπορούν να περιλαμβάνονται σε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό, το οποίο να εξασφαλίζει δικαιώματα και υποχρεώσεις όλων των μερών.

Συμβατικές Υποχρεώσεις - Δικαιώματα

  • Διοργανωτής - Υπεύθυνος server/πλατφόρμας (εργοδότης)
  • Studio ηχογράφησης - μετάδοσης (εργοδότης ή μεσάζων)
  • Εκτελεστές Μουσικής/Τραγουδιού Ηχολήπτης Χειριστής Κάμερας (εργαζόμενοι)

Οι εργαζόμενοι στην διαδικτυακή πλατφόρμα όπου η εκτέλεση των κομματιών γίνεται σε απευθείας μετάδοση με εισιτήριο, εξομοιώνεται με τη σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου με τον εργοδότη (διοργανωτή).

Σε ρητή σύμβαση πρέπει να περιλαμβάνονται οι συμβατικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μερών. Ενδεικτικά τα βασικά σημεία προσοχής είναι:...

Περισσότερα στην ανοικτή συζητηση στο Ρεμπέτικο Φόρουμ

 Ι. Γενικές Πληροφορίες

Τίτλος της Πρότασης*: ‘’Μητρώο καλλιτεχνών Aptaliko.GR – Ζωντανά!’’ - Live.Aptaliko.GR

Είδος της Πρότασης *: Άυλη Πολ. Κληρονομία – Δράσεις μελέτης, ανάδειξης συλλογικής μνήμης

Αίτημα για*: Επιχορήγηση και Αιγίδα

Σύντομο σκεπτικό & περιγραφή της Πρότασης*:
Ερευνά - καταγραφή καλλιτεχνών που έχουν ως αντικείμενο μελέτης την επιτέλεση μουσικών ειδών που αναδεικνύουν τη συλλογική μνήμη καθώς και αυτών που είναι καταχωρημένα ως στοιχεία άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Δημιουργία και υλοποίηση ενός εξαμηνιαίου προγράμματος μελέτης και προετοιμασίας θεματικών διαδικτυακών παρουσιάσεων και διάχυση/διάδοση των παρουσιάσεων αυτών, μέσω πλατφόρμας - πύλης καναλιού επικοινωνίας (Live. Aptaliko.GR) και των κοινωνικών δικτύων.

Στόχος - προσδοκώμενα αποτελέσματα*:
Στόχος της πρότασης είναι να γίνει μία καταγραφή των σύγχρονων μουσικών που φέρουν στοιχεία άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και συλλογικής μνήμης μέσω της μελέτης και της δημιουργίας Μητρώου Καλλιτεχνών. Προσδοκούμε με τον τρόπο αυτό να επιτύχουμε τη δημιουργία μιας αναλυτικής βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερα ολοκληρωμένα προφίλ καλλιτεχνών (μέσα στο προφίλ θα υπάρχει ιδιότητα, ολοκληρωμένο βιογραφικό, φωτογραφία, οπτικοακουστικό υλικό). Mε τη διάδοση της ενέργειας αυτής σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό θεατών και ιδιαιτέρως των αποκλεισμένων κοινωνικά και γεωγραφικά ομάδων, στοχεύουμε στο να δημιουργηθεί μια σειρά καταγραφής ψηφιακών εκπομπών μουσικών επιτελέσεων και ταυτόχρονα ζωντανής αναμετάδοσης μέσω live streaming, προγραμματισμένων εντός των έξι μηνών. Θεωρούμε πως το διαδίκτυο και οι δυνατότητες που προσφέρει είναι το μοναδικό αλλά και ιδανικότερο μέσο για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, δίνοντάς τη δυνατότητα στην πλατφόρμα μας να λειτουργήσει αμφίδρομα, τόσο προς όφελος των καλλιτεχνών αλλά και του κοινού. Επιδιώκουμε με τον τρόπο αυτό να υπάρχει μεγαλύτερη προσβασιμότητα των χρηστών του διαδικτύου σε πολιτιστικά αγαθά όπως η μουσική εκτέλεση, ιδιαίτερα των ανθρώπων που κατατάσσονται στις ευπαθείς ομάδες, όπως και αυτών που αδυνατούν να μετακινηθούν λόγω διαμονής τους σε δυσπρόσιτες περιοχές εντός και εκτός Ελλάδος ή δρουν κάτω από το καθεστώς καραντίνας ή παρόμοιων καταστάσεων. Θεωρούμε ωστόσο και χρέος μας να διασφαλίσουμε τόσο την ενασχόληση των καλλιτεχνών κατά το επόμενο εξάμηνο, όσο και τη δυνατότητα των ακροατών να συνεχίσουν να είναι δέκτες της μουσικής τους, έστω και διαδικτυακά.

Περίοδος Διεξαγωγής*: Έναρξη: 1/7/20 - Λήξη: 30/12/2020
Τόπος Διεξαγωγής*: Ελλάδα, Αττική, Αθήνα - Χώρος Διεξαγωγής*: Αθήνα
Κοινό στο οποίο απευθύνεται η Πρόταση
Ηλικία*: Όλες Προφίλ*: Η πρόταση απευθύνεται σε όλες τις ομάδες κοινού

Αμειβόμενο προσωπικό: 400
Εξωτερικοί συνεργάτες: 8-10
Εθελοντές*: 80

Αναλυτική περιγραφή της Πρότασης*:
Η υπάρχουσα κατάσταση
Ο σχεδόν αποκλειστικά κερδοσκοπικός χαρακτήρας της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας, εντός του πλαισίου της παγκοσμιοποιημένης αγοράς, έχει πολλές φορές σαν συνέπεια τον παραγκωνισμό ή και την εξαφάνιση πολλών μουσικών ειδών τα οποία, ενώ είναι αναπόσπαστα κομμάτια τόσο της σύγχρονης μουσικής κουλτούρας όσο και της πολιτισμικής ιστορίας ενός τόπου, εντούτοις δε χωρούν στα στενά πλαίσια τα οποία η ίδια η βιομηχανία οριοθετεί. Έτσι, η απώλεια της ιστορικής μνήμης, της πολιτισμικής ταυτότητας των κατοίκων ενός τόπου, και κατ’ επέκταση η αδυναμία απάντησης του συνεχώς επαναλαμβανόμενου ερωτήματος «ποιος είμαι;» μοιάζει σχεδόν νομοτελειακά αναπόφευκτη. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων περιπτώσεων στη χώρα μας, είναι οι τοπικές μουσικές παραδόσεις του στεριανού και νησιωτικού ελλαδικού χώρου, η λαϊκή μουσική των πόλεων, τα τραγούδια των καφέ αμάν και της ταβέρνας ως μουσικό μείγμα διαφόρων κοντινών τοπικά και συγγενών μουσικών ιδιωμάτων (ρεπερτόριο ανώνυμης και επώνυμης δημιουργίας που έχει αποτυπωθεί σε ηχογραφήσεις των 78 και 45 στροφών από τις αρχές του 20ου αιώνα). Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και το είδος που ονομάστηκε «ρεμπέτικο» - και έχει πλέον περιληφθεί στη λίστα της UNESCO σαν κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς- καθώς και άλλα μουσικά είδη συνυφασμένα με τέτοιου είδους υλικό.

Η πρότερη λειτουργία του φορέα μας και πώς αυτή διαμορφώνεται στη μετά - καραντίνας εποχή:

Βάσει των σκοπών του καταστατικού μας ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, της οποίας αντικείμενο είναι ο πολιτισμός και ειδικότερα τα μουσικά ιδιώματα που προαναφέρθηκαν παραπάνω, έως τώρα ο φορέας μας προσέφερε σαν βασικότερη υπηρεσία την καταγραφή μουσικών εκδηλώσεων σε καθημερινή βάση, σε ένα συνεχώς ανανεώσιμο διαδικτυακό ημερολόγιο. Αυτή ήταν και μια από τις πρώτες προσπάθειές του, επιδιώκοντας να συμβάλλει στη διαφύλαξη και διάδοση των μουσικών αυτών ιδιωμάτων, μέσω ψηφιακών μέσων και νέων τεχνολογιών. Με πολύ αδρές γραμμές, η καταγραφή αυτή “χαρτογραφούσε” έναν αριθμό καλλιτεχνών που εργαζόταν σε 100 – 130 χώρους εστίασης και μουσικές σκηνές. Στη μετά - καραντίνας εποχή, βρισκόμαστε μπροστά σε μια αμείλικτη πραγματικότητα που διαμορφώνουν τα μέτρα επιστροφής στη νέα κανονικότητα. Διαπιστώσαμε ότι οι νέες συνθήκες αποκλείουν κάθε τρόπο εργασίας για τους καλλιτέχνες και τα συναφή επαγγέλματα, τουλάχιστον με τη μορφή που μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Κάτι που σύμφωνα με τις επικρατέστερες εκτιμήσεις μπορεί να εκτείνεται σε βάθος πολλών μηνών. Επομένως, δε θα μπορούσαμε να μην αντιδράσουμε άμεσα όταν γινόμαστε μάρτυρες ενός τόσο μεγάλου οικονομικού και κοινωνικού πλήγματος ενός τεράστιου κλάδου, αυτού των καλλιτεχνών, και πόσο μάλλον της μικρής κοινότητας αυτών που ο φορέας μας ενίσχυε και προωθούσε.

Από το προηγούμενο διάστημα ήδη, το ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ ερευνούσε μέσα από τη διαδικτυακή του πλατφόρμα Aptaliko.GR τη δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας, που θα φέρουν τα προαναφερθέντα μουσικά είδη πιο κοντά σε κοινωνικές ομάδες που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση σε μια ζωντανή συναυλία: Ηλικιωμένοι, νοσούντες, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών επαρχίας και εξωτερικού, κ.α. Πάνω σε αυτή τη λογική είχε ξεκινήσει ήδη η δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων -αποτελούμενη από ελληνόφωνα τραγούδια των δεκαετιών 1900-1930, ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων-, καθώς και η λειτουργία διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού, διαθέσιμου μέσα από την ιστοσελίδα μας.
Πριν από σύντομο χρονικό διάστημα, ολόκληρη η χώρα πήρε την εντολή να «μείνει σπίτι». Ο φορέας μας, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας εφάρμοσε την κυβερνητική οδηγία, ελπίζοντας το διάστημα αυτό να είναι σύντομο και να περάσει όσο πιο ανώδυνα γίνεται για όλους. Παρ ΄ όλα αυτά, ήταν - και είναι- γεγονός ότι βιώνουμε μια «νέα» πραγματικότητα στην οποία καλούμαστε να προσαρμοστούμε. Η πραγματικότητα μας πρόλαβε, επιβάλλοντας την αναστολή της λειτουργίας της βασικότερης υπηρεσίας μας, δηλαδή του διαδικτυακού ημερολογίου που αφορούσε ζωντανά μουσικά event.

Μετά την αναβολή ή ακύρωση όλων των ζωντανών πολιτιστικών γεγονότων και την απομόνωση όλων μας στο σπίτι, θεωρήσαμε παραπάνω από χρέος μας να επισπεύσουμε τις διαδικασίες διαδικτυακής μετάδοσης. Κατά τη διάρκεια των 50 περίπου ημερών της καραντίνας, δημιουργήθηκε το Live. Aptaliko.GR. Αυτό είναι ένα σύστημα με δυνατότητα αναμετάδοσης μια διαδικτυακής live μετάδοσης στο facebook ή twitch, με ταυτόχρονη σύνδεση πολλών σελίδων facebook και του καναλιού ζωντανής ροής στο youtube. Μέσω του τρόπου αυτού, ο φορέας μας εξέπεμψε 9 (εννέα) ζωντανές μεταδόσεις - παρουσιάσεις σχημάτων και μεμονωμένων καλλιτεχνών.
Με τον τρόπο που διαμορφώνονται οι συνθήκες από εδώ και στο εξής, διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει τρόπος να λειτουργήσει όπως λειτουργούσε μέχρι τώρα τόσο ο φορέας μας, όσο και η κοινότητα που υποστηρίζει. Πιστεύουμε λοιπόν ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα κοινωνικά μας αντανακλαστικά, έτσι ώστε να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό, ο καθένας από το δικό του τομέα. Αυτό που ο φορέας μας σίγουρα μπορεί να προσφέρει είναι η καταγραφή όσο το δυνατόν περισσότερων εκπροσώπων των μουσικών αυτών ειδών σε ένα Μητρώο Καλλιτεχνών, με σκοπό την προώθηση, προβολή και διάδοση της τέχνης τους, διαμέσου των επανεκτελέσεων και της προγραμματισμένης εντός εξαμηνιαίου χρονικού διαστήματος διαδικτυακής αναμετάδοσής τους. Η θέση μας είναι ότι τα συγκεκριμένα μουσικά ιδιώματα λειτουργούν με μια ολοζώντανη διαδικασία που συνεχίζεται αδιάσπαστα εδώ και αιώνες. Συνεπώς, είναι πολιτιστικά αγαθά που ειδικά στη νέα εποχή που ανοίγεται μπροστά μας μπορούν να μας ψυχαγωγήσουν, να μας εμπνεύσουν και να μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε την πολυσύνθετη πολιτιστική μας ταυτότητα, πέρα από ρομαντικές εξιδανικεύσεις του παρελθόντος, φολκλορισμούς και το στείρο εθνοκεντρισμό. Ακόμα και μέσα από μια οθόνη.

Επιπροσθέτως, το ρεπερτόριο που εκπροσωπεί ο φορέας μας, αδιαμφισβήτητα συνδέεται και αναδεικνύει τις τοπικές πολιτιστικές ταυτότητες του ελλαδικού χώρου και της ανατολικής Μεσογείου ευρύτερα, σε μια αδιάσπαστη χρονική συνέχεια, έχοντας σαν κεντρικό σημείο αναφοράς τη μουσική του Γραμμοφώνου. Φιλοδοξούμε αυτή η διαδικασία να συνεχιστεί και να αναβαθμιστεί περνώντας στον ψηφιακό κόσμο, έτσι ώστε και οι τοπικές πολιτιστικές ταυτότητες που φωτίζονται μέσα από τη μουσική να αποτελέσουν και οι ίδιες πολιτιστική κληρονομιά.

Προσδοκούμε μέσω της εφαρμογής της πρότασής μας να συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό του δημοσίου διαλόγου και προβληματισμού γύρω από τα συγκεκριμένα ζητήματα. Στα πλαίσια της κοινότητάς μας, ήδη συμπεριλαμβάνονται μέλη με ακαδημαϊκές αλλά και εμπειρικές γνώσεις σχετικά με μουσικά είδη που χαρακτηρίζονται μέρος της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, κατ’ επέκταση κατάλληλα για αυτή τη διαδικασία. Για παράδειγμα, μουσικολόγοι, εθνομουσικολόγοι, λοιπούς επιστήμονες αλλά και υψηλού επιπέδου πιστοποιημένοι χειριστές μουσικών οργάνων μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια δημιουργική διαδικασία διαλόγου.

Επιπλέον, η συνολική πρόταση θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο, το οποίο μετά το τέλος των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης – υγιεινής, θα μπορέσει να λειτουργήσει ως:
α) Μέσο εμπλουτισμού της τοπικής ανάπτυξης – στήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων εστίασης όπου θα λαμβάνουν χώρα οι παραστάσεις, σε συνέχεια της εξάμηνης διαδικτυακής τους μορφής.
β) Έναυσμα σε μελλοντικές συνεργασίες που θα ενισχύσουν τον πολιτισμό και τον εναλλακτικό τουρισμό. Η ύπαρξη του Μητρώου Καλλιτεχνών θα παίξει καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση αφού θα αποτελέσει μια πρώτη «χαρτογράφηση» σχημάτων και μουσικών από τον πολιτιστικό μας φορέα ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ.

Η επικοινωνιακή στρατηγική της δράσης μας θα εκφραστεί από τις διαδικτυακές παρουσιάσεις. Θεωρούμε ότι αυτές αποτελούν από μόνες τους τον κατεξοχήν καινοτόμο τρόπο διασύνδεσης της κοινότητάς μας με το κοινό στο οποίο απευθύνεται, μιας και βασίζονται πάνω στις πιο νέες δυνατότητες που μας παρέχει το διαδίκτυο και η ψηφιακή τεχνολογία σήμερα. Αυτά τα εργαλεία που επιδιώκουμε να μας δώσουν και τη δυνατότητα στόχευσης σε νέο κοινό, που θα μπορεί να έχει πρόσβαση θέασης από το σπίτι. Με τον τρόπο αυτό θα ευνοηθούν σε μεγάλο βαθμό τόσο οι ευάλωτες, όσο και οι αποκλεισμένες κοινωνικά ομάδες.
Με τη δημιουργία του Μητρώου Καλλιτεχνών θα καταγραφεί ένας επαρκής αριθμός μουσικών και σχημάτων που θα συμμετέχουν στο έργο, εμφανιζόμενων σε προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα εντός του προβλεπόμενου διαστήματος έξι μηνών.
Το ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ ήταν ο μοναδικός φορέας (εκτός σωματείων και παρόμοιων συλλογικοτήτων) που μέχρι τώρα κατέγραφε τους δρώντες καλλιτέχνες – εκπροσώπους των ιδιωμάτων αυτών που έχουν προαναφερθεί. Θεωρούμε ότι ο καταλληλότερος τρόπος για να συνεχιστεί αυτή η διαδικασία είναι η δημιουργία του Μητρώου Καλλιτεχνών. Σε συνέχεια της δράσης αυτής, οι διαδικτυακές συναυλίες θα αποτελέσουν τόσο ένα νέο τρόπο εργασίας για τους καλλιτέχνες, όσο και μια ανεκτίμητη πολιτιστική προσφορά για τους θεατές τους.

Η πραγματοποίηση των διαδικτυακών αυτών δράσεων, καταργεί επίσης και τις ενδεχόμενες δυσκολίες λόγω δυσκολίας πρόσβασης σε συγκεκριμένες περιοχές, αφού ο χώρος διεξαγωγής μετατίθεται στο διαδίκτυο. Ακόμα, ο φορέας μας διατίθεται να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενους Δήμους, Κοινότητες και Συλλόγους που θα εξασφαλίσουν με τη σειρά τους πόρους χρηματοδότησης του έργου και άρα και την ανάδειξη και καταγραφή των επιμέρους τοπικών πολιτιστικών ταυτοτήτων. Στα ρεαλιστικά πλαίσια του δυναμικού μας, επιδιώκουμε την τήρηση ισόρροπης συμμετοχής των φύλων, χωρίς να αποκλείουμε τον/την οποιονδήποτε βάσει του φύλου του.

Η παραπάνω πρόταση αναλύεται στους παρακάτω 3 (τρεις) πυλώνες:

1. Δημιουργία του Μητρώου Καλλιτεχνών Aptaliko.GR
Καταγραφή των συμμετεχόντων καλλιτεχνών στο έργο σε δύο επίπεδα:

α) Αρχική καταγραφή των ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν στο έργο μέσω καταλόγου που θα περιλαμβάνει τα εξής προσωπικά στοιχεία:
Όνομα
Επώνυμο
email
αριθμός επικοινωνίας

Η πρώτη αυτή καταγραφή είναι αναγκαία έτσι ώστε ο φορέας μας να εξασφαλίσει την πρόθεση συμμέτοχης των ατόμων που δρουν εντός της κοινότητας αυτής. Η φύση της κοινότητας είναι τόσο πολυεπίπεδη και πολυμορφική που αυτό από μόνο του αποτελεί την πρώτη προσπάθεια να υπάρξει χαρτογράφηση. Είναι ο πυρήνας του πρώτου επιπέδου της πρότασης, που είναι και το πιο αναγκαίο κομμάτι για την κατάθεσή της

β) Εφόσον η πρόταση εγκριθεί, ο αρχικός κατάλογος θα εμπλουτιστεί με τα υπόλοιπα αναγκαία προσωπικά στοιχεία των συμμετεχόντων, καθώς και με ολοκληρωμένο βιογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό που θα το συνοδεύει. Θα έχουμε με αυτό τον τρόπο επιτύχει στο να δημιουργηθεί μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη βάση δεδομένων των εκπροσώπων των μουσικών ειδών. Αυτή θα περιλαμβάνει ανά καλλιτέχνη:

Προσωπικά στοιχεία
ιδιότητα
φωτογραφικό υλικό
οπτικοακουστικό υλικό
βιογραφικό

 

2. Διάθεση και αποστολή τεχνικού εξοπλισμού για τις αναμεταδόσεις

α) Συνεργασία με χορηγούς/διαφημιζομένους για δωρεά εξοπλισμού

β) Εφαρμογή προγράμματος πληθοπορισμού δωρεών από το ακροατικό κοινό ‘’Ενισχύστε τον αγαπημένο σας καλλιτέχνη’’

γ) Αγορά και προετοιμασία εξοπλισμού από το τεχνικό προσωπικό

δ) Αποστόλη σε καλλιτέχνες

 

3. Διάδοση/διάχυση/διαφήμιση του εγχειρήματος μέσω διαδικτυακών θεματικών συναυλιών με χρήση της πλατφόρμας live.aptaliko.GR - ejob που παρέχει υπηρεσίες livestreaming αναμετάδοσης προς τις ιστοσελίδες του φορέα, τα κοινωνικά δίκτυα και τα ΜΜΕ.
Πρόκειται για τη δυνατότητα ζωντανών διαδικτυακών αναμεταδόσεων των συναυλιών μέσω live streaming στην υπάρχουσα σελίδα του Aptaliko.GR όπως και στα social media (Facebook, Youtube , Τwitch) και συναφών υφιστάμενων δομών. Στις λειτουργίες αυτές θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα λόγω της απότομης στροφής πολλών εκφάνσεων της πραγματικής ζωής στο διαδίκτυο. Λειτουργίες που δεν έχει φυσικά νόημα να συγκρίνει κανείς με την ζωντανή εμπειρία παρακολούθησης μιας συναυλίας. Παρ’ όλ’ αυτά αποδεικνύεται ότι ίσως θα είναι ο μοναδικός τρόπος παρουσίασης των καλλιτεχνικών έργων κατά τη διάρκεια του επόμενου διαστήματος που θα υπάρχει τήρηση των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης για λόγους υγιεινής και συνεπώς διακοπή (ή σοβαροί περιορισμοί) της λειτουργίας χώρων συγκέντρωσης ανθρώπων.

 

Το Aptaliko.GR ευχαριστεί την Ηρώ Ρήγα και την Ημερήσια  Εφημερίδα Πρωινή της Ηλείας για την δημοσίευση της συνέντευξης της πρόεδρου και συν-ιδρύτριας της εταιρίας μας στα νέα τους. 

''Με χαρά μεγάλη, λόγω της βαθιάς εκτίμησης και φιλίας που μας συνδέει, έκανα τη συνέντευξη αυτή με μια νέα καλλιτέχνη, την ερμηνεύτρια, μουσικό και τραγουδοποιό Χαρούλα Τσαλπαρά, η οποία έλκει την καταγωγή της και από την Ηλεία και έχει καταφέρει να συγκινήσει και να αγαπηθεί ευρέως από το μουσικόφιλο κοινό. Η Χαρούλα, με σπουδές πάνω στη μουσική, εδώ και καιρό “τρέχει” το solo project της «PianOLAternA» και παράλληλα συμμετέχει σε πολλά μουσικά σχήματα (πχ. «Μπαμ», «Banda Iovanica», «Σειρήνες του Λυκαβηττού», «Sabi Trio», «Ρομβία», κά), όπου ερμηνεύει τραγούδια της λαϊκής μας παράδοσης και του ρεμπέτικου, αλλά και δικές της δημιουργίες, μετρώντας ήδη πολλές εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι πρόεδρος της Aptaliko.GR και μιλά στην «Πρωινή» για τις δραστηριότητες της καινοτόμου αυτής εταιρίας καθώς και για το πώς εξελίχθηκε και υλοποιήθηκε η ιδέα του Live.Aptaliko.GR, το οποίο κρατά συντροφιά σε εκατοντάδες χρήστες στο διαδίκτυο από άκρη σε άκρη της χώρας και στο εξωτερικό αυτές τις πρωτόγνωρες για όλους μας μέρες. Αναφέρεται στο πώς βιώνει την καραντίνα, απόρροια της οποίας είναι το ομώνυμο νέο της κομμάτι, και στη δυσκολία που αντιμετωπίζει ο Έλληνας μουσικός με τα νέα εργασιακά δεδομένα. Μας υπενθυμίζει, με την απλότητα και ειλικρίνεια που τη διακρίνει, καθώς και την αμεσότητα και το ήθος της ως καλλιτέχνης, τη δύναμη της μουσικής, του μεγάλου αυτού «καταφύγιου της ψυχής»…διαβάστε περισσότερα στην ιστοσελίδα Proini.News

Το ΑΠΤΑΛΙΚΟ Μη Κερδοσκοπική, ως επισημά επικυρωμένος φορέας του υπουργείου πολιτισμού καλεί κάθε ενδιαφερόμενο για συνεργασία και συμμετοχή σε κοινές προτάσεις στις ψηφιακές δράσεις του του καλέσματος του Υπουργείου Πολιτισμού. (δείτε τις προσκλήσεις του ΥΠΠΟΑ)

Φέτος λόγω της κατάστασης το ΥΠΠΟΑ επέτρεψε την συμμετοχή των φορέων και σε 2η πρόταση μέσω του draseis.culture.gr (δείτε την ανακοίνωση).
Η απόφαση της εταιρίας μας ήταν με μετέχει με μια ιδέα μοναδική σχετικά με την ψηφιοποιήσει μιας συλλογής

-Records.Aptaliko.GR ...από το γραμμόφωνο στο μικρόφωνο!-

Στην πρόταση αυτή αναζητούμε χορηγούς, Δήμους και Περιφέρειες σχετικά με την προβολή και ανάδειξη των μουσικών ειδών τους αλλά και Ιδρύματα που θέλουν να βοηθήσουν το σκοπό μας.


Εφόσον όμως μας δίνετε και το δικαίωμα να συμμετάσχουμε με 2η πρόταση, θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα νέο πρόγραμμα πολιτιστικού-εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε σχέση με την μουσική, που θα απευθύνεται στο κοινό που αγαπά την μουσική και θα ωθήσει στο να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και νέες ευκαιρίες για τους καλλιτέχνες μας. Φιλοδοξούμε μέσω του προγράμματος να αναβαθμίσουμε και τις δυνατότητες δημιουργίας ψηφιακών έργων των καλλιτεχνών για να μπορούν να ανταπεξέλθουν επαγγελματικά στις τεχνολογίες που καλούνται να μάθουν και να χειριστούν.

Καλούμε λοιπόν Ιδρύματα, δήμους, συλλόγους και σωματεία και κάθε ενδιαφερόμενο, για να συζητήσουμε κάθε είδους συνεργασία και ανάπτυξη της ιδέας.

Ο χρόνος είναι λιγοστός και η κατάθεση των προτάσεων λήγει στις 30/4/2020. Παρακαλούμε λοιπόν όσοι ενδιαφέρονται σοβαρά να επικοινωνήσουν στο infoΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε στο τηλέφωνο 211-4058692

Ευχαριστούμε πολύ!

* Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια από τις δοκιμαστικές μας εκπέμπες και την πρωτη μας συνεργασια με τον Δημο Αγιαλειας μέσω του προγράμματος #Εκπαιδευόμαστε_σπίτι  με την διοργάνωση ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α

Πρόκειται για την μεταφορά, φιλοξενία, ψηφιοποίηση ιδιωτικών συλλογών που περιλαμβάνουν δίσκους γραμμοφώνου 78 & 45 στροφών, συσκευές αναπαραγωγής τους κ.α., από συλλέκτες που αδυνατούν να διαφυλάξουν και να συντηρήσουν τις συλλογές τους είτε και μέσω πληθοπορισμού των μελών της κοινότητας. Στην συνέχεια θα πραγματοποιηθεί φυσική έκθεση αλλά και διαδικτυακή διάδοση-παρουσίαση μέσω πολύ-θεματικών δράσεων (π.χ. εκδηλώσεις δωρεάν ή επί πληρωμή) αλλά και ψηφιακών εφαρμογών βασισμένων στη δωρεάν διάθεση δημοσίας χρήσης πνευματικών δικαιωμάτων (Creative Commons) και του ελεύθερου λογισμικού. Εκτός των επί πληρωμή αλλά και των δωρεάν παρουσιάσεων-εκθέσεων του συνολικού έργου, θεματικά θα επιλέγεται κάθε φορά και ένας σχετικός καλλιτέχνης της εποχής του γραμμοφώνου που έδρασε σε απομακρυσμένο τόπο εντός ή εκτός Ελλαδικού χώρου έτσι ώστε το έργο του να εκτίθεται φυσικά καθώς και ψηφιακά δωρεάν, στην Αθήνα αλλά και στον απομακρυσμένο τόπο με τον οποίο συνδέεται.

Παρασκευή, 03 Απριλίου 2020 14:50

βεβαίωση καταχώρησης ΓΕΜΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΒΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ – ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ

Την 25/07/2017 καταχωρήθηκε με Κωδικό Αριθμό Καταχώρησης 1124505, στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.Μ.Η.), δια της Υπηρεσίας ΓΕΜΗ του ΕΒΕΑ, το από 20/07/2017, συμφωνητικό της Εταιρείας με:

Επωνυμία: ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ , Αριθμός Γ.Ε.Μ.Η.: 143246501000 , το οποίο αφορά σε: ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.

Παρασκευή, 03 Απριλίου 2020 11:25

Απτάλικο Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία

Το Aptaliko.GR ξεκίνησε να υπάρχει σαν ιδέα το καλοκαίρι του 2011. Άρχισε να ζυμώνεται μέσα από συζητήσεις, για να αποκτήσει μια πρώτη μορφή με τη βοήθεια του Google Calendar το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς σαν διαδικτυακό ημερολόγιο καταχώρησης εβδομαδιαίων μουσικών εκδηλώσεων που σχετίζονται με την παραδοσιακή μουσική του ελλαδικού χώρου και της ανατολικής Μεσογείου ευρύτερα. Έκτοτε και για επτά χρόνια μέχρι σήμερα άλλαξε πολλές μορφές και εξελίχθηκε από ένα απλό ημερολόγιο σε ιστοσελίδα παρουσίασης των χώρων, των καλλιτεχνών, των μουσικών συνόλων, των οργανοποιών και των βιβλίων που εκπροσωπούν το συγκεκριμένο μουσικό είδος. Το ημερολόγιο δεν έπαψε ποτέ να λειτουργεί εκτός από μικρά χρονικά διαστήματα ανακατασκευής της ιστοσελίδας και πάντα θεωρείται η πρώτη γραμμή και το σημαντικότερο κομμάτι της ιδέας

Επόμενη χρονιά-σταθμός για το Aptaliko.GR ήταν το καλοκαίρι του 2017, όταν ιδρύθηκε η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία ΑΠΤΑΛΙΚΟ με απώτερο σκοπό να προχωρήσει πολλά βήματα παραπέρα από τη συνεχή λειτουργία του ηλεκτρονικού ημερολογίου και της ιστοσελίδας. Σε όλη τη διάρκεια των προηγούμενων χρόνων όλο αυτό το εγχείρημα παρέχει δωρεάν τις υπηρεσίες του στους ακροατές, στους καλλιτέχνες και στους ιδιοκτήτες χώρων που φιλοξενούν εκδηλώσεις.

Κατά τη διάρκεια του έτους 2018 η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία ΑΠΤΑΛΙΚΟ, πιστή στις αρχικές ανάγκες που τη δημιούργησαν, συνέχισε τη διοργάνωση μουσικών εκδηλώσεων και άλλων καλλιτεχνικών παραγωγών παράλληλα με το βασικό της έργο που δε σταμάτησε να είναι η δωρεάν προβολή του διαδικτυακού ημερολογίου μουσικών εκδηλώσεων καθώς και η δωρεάν προβολή καλλιτεχνών, μουσικών σχημάτων και οργανοποιών, όπως και η συγκέντρωση πληροφοριών και τίτλων βιβλιογραφίας σχετικής με την παραδοσιακή μουσική του ελλαδικού χώρου και της ανατολικής Μεσογείου ευρύτερα. Εκτός αυτού, η πολιτική εξέλιξης της εταιρίας ευθυγραμμίζεται με την επιδίωξη ανεύρεσης οικονομικών πόρων από προσκλήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό την επιτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων σχετικών με το συνδυασμό μουσικής και τεχνολογίας, και μέσω του τρόπου αυτού την καταγραφή στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το 2019 συνέχισε τη διοργάνωση μουσικών εκδηλώσεων και άλλων καλλιτεχνικών παραγωγών παράλληλα με το βασικό της έργο. Στην αρχή του 2019, η ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ αναδείχτηκε μια από τις «10 ελληνικές startup που αξίζει να δεις» από την ευρωπαϊκή ιστοσελίδα eu-startups.com.

2020 και συνεχίζουμε δυναμικά, σκοπός μας για τον νέο χρόνο είναι η συσπείρωση και οργάνωση των ομάδων της κοινότητας και με στοχευόμενη στρατηγική προς την ανάπτυξη και διάθεση των υπηρεσιών του Aptaliko.GR.

Ερευνητικό έργο Από τις αρχές του 2019 η ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ αναπτύσσει προτάσεις με καινοτόμες ιδέες, σκοπεύοντας να συνεργαστεί με ερευνητικά ιδρύματα, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά και ιδιωτικές εταιρίες με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών σχετικών με τη μουσική. Ήδη αναμένονται αποτελέσματα σε προτάσεις που συμμετείχαμε το 2019 και συνεχίζουμε την σύνταξη νέων προτάσεων σε ΕΕ προγράμματα για το 2020.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ & κύριοι Υπουργοί,

Ύστερα από τις συγκλονιστικές αλλαγές που συμβαίνουν στη ζωή μας το τελευταίο διάστημα, πήραμε την απόφαση να απευθυνθούμε σε εσάς, μέσω του πιστοποιημένου στο Υπουργείο Πολιτισμού φορέα μας “ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ”, σύμφωνα με τους Σκοπούς του καταστατικού μας (βλ. ιδίως σελ. 2 του καταστατικού μας, στ. 5.‘’Ηθική και υλική υποστήριξη προς τα λιγότερα προνομιούχα μέλη της κοινωνίας. Ανάπτυξη δράσεων και θεσμών κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης’’).
Κατόπιν της πανδημίας του ιού COVID – 19 που ξέσπασε και στην χώρα μας, εκδόθηκαν σχετική ΠΝΠ αλλά και άλλες ΚΥΑ, δυνάμει των οποίων διατάχθηκε προσωρινά για λόγους Δημόσιας υγείας και για την ανάσχεση εξάπλωσης του ιού η απαγόρευση κυκλοφορίας των πολιτών (εκτός εξαιρέσεων) αλλά και η αναστολή λειτουργίας συγκεκριμένων τύπων επιχειρήσεων. Ο φορέας μας, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας εφαρμόζει τις σχετικές οδηγίες, ελπίζοντας τα έκτακτα αυτά μέτρα να είναι σύντομα και να περάσει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα όσο πιο ανώδυνα γίνεται για όλους. Παρ΄ όλα αυτά, είναι γεγονός ότι βιώνουμε μια «νέα» πραγματικότητα, στην οποία καλούμαστε να προσαρμοστούμε. Μέχρι να ξεσπάσει η επιδημία του COVID-19, ο φορέας μας λειτουργούσε διαδικτυακά, μέσω της ιστοσελίδας Aptaliko.GR, χαρτογραφώντας, προβάλλοντας και υποστηρίζοντας τους χώρους αλλά κυρίως τους καλλιτέχνες που υπηρετούν την παραδοσιακή μας μουσική, το ρεμπέτικο και το λαϊκό μας τραγούδι. Μέσω της τεχνολογίας Google Calendar (εικ.1), το οποίο ενημερωνόταν καθημερινά, είχαμε επιτύχει να υπάρχει μία, όσο το δυνατόν πληρέστερη, καταγραφή των καλλιτεχνών, των χώρων και των ημερομηνιών των εμφανίσεών τους. 

Ωστόσο, η πραγματικότητα μας καθήλωσε στις 14 Μαρτίου, επιβάλλοντας την αναστολή της ως άνω λειτουργίας που αποτελούσε και την συχνότερα χρησιμοποιούμενη υπηρεσία μας. Μετά την αναβολή ή ακύρωση όλων των ζωντανών πολιτιστικών γεγονότων -που πιθανόν θα διαρκέσει έως το καλοκαίρι- και την απομόνωση όλων μας στο σπίτι, η ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ είναι σε θέση να γνωρίζει (σχεδόν από “πρώτο χέρι”) σε τι βαθμό έχει πληγεί η μουσική κοινότητα, και δή όσοι εκπροσωπούν τα μουσικά είδη που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Πιο συγκεκριμένα, οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες δρουν ως επί το πλείστον εκτός της μουσικής βιομηχανίας και του εμπορικού δικτύου που λειτουργεί με βάση αυτήν. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι στην πλειοψηφία τους ασκούν την τέχνη τους βιοποριστικά, σαν κύρια εργασία, και μάλιστα εποχιακή (άλλωστε οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι επιδοτούνται για τον λόγο αυτό από τον ΟΑΕΔ). Εργάζονται σε χώρους χαμηλού προϋπολογισμού και με χαμηλές αμοιβές, κάτι που περιορίζει τους καλλιτεχνικούς τους στόχους στα όρια πρωτίστως της καθημερινής επιβίωσης. Για τον λόγο αυτό έχουν εργασιακές σχέσεις πολλές φορές με πάνω από τρεις εργοδότες την εβδομάδα. Ο τρόπος παροχής υπηρεσιών τους γινόταν έως τώρα με διάφορους τρόπους: Είτε, η μειοψηφία αυτών, με δελτίο παροχής υπηρεσιών σαν ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε, οι περισσότεροι, ως μισθωτοί. Από συνοπτικά στατιστικά του ημερολογίου μας καταμετρούνται με μια γρήγορη ματιά περίπου 250 μουσικοί, που δρούσαν εβδομαδιαία σε 140-150 χώρους, καταστήματα εστίασης, μουσικές σκηνές, παραστάσεις κτλ. Σίγουρα, ο αριθμός αυτός θα είναι ακόμα μεγαλύτερος, απλώς δεν είναι καταγεγραμμένος.

Μετά την επιβολή των νέων μέτρων, την αναστολή λειτουργίας των χώρων εργασίας τους και τον περιορισμό στις μετακινήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των καλλιτεχνών αυτών υπέστη τεράστια ζημιά, καθώς έμεινε άνεργη. Οπωσδήποτε η ένταξη των ΚΑΔ που περιλαμβάνουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα (9001 Τέχνες του θεάματος, 9002 Υποστηρικτικές δραστηριότητες για τις τέχνες του θεάματος, 9003 Καλλιτεχνική δημιουργία) είναι ένα πρώτο και αρκετά σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των οικονομικά πληγέντων, υπάρχει όμως και ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων που δεν περιλαμβάνεται σε αυτούς που δικαιούνται το έκτακτο επίδομα, λόγω του ότι εργάζονταν υπό καθεστώς Συμβάσεων Ορισμένου χρόνου, τύπου πρόσληψη - απόλυση εντός της ίδιας μέρας (Ε7). Η γενική κατάσταση λοιπόν έκτακτης ανάγκης που βιώνουμε γεννά, όπως διαφαίνεται, σοβαρούς κινδύνους για τον βιοπορισμό των θιγόμενων καλλιτεχνών και απαιτεί κινήσεις για την υποστήριξή τους.

Έγνοια μας είναι να κρατήσουμε τη σχέση της μουσικής με το κοινό της ζωντανή. Και η μουσική είναι οι άνθρωποι που την υπηρετούν, οι εκπρόσωποί της. Μέσα στη δυσκολία που βιώνουμε αυτή τη στιγμή, μέσα στην πρωτόγνωρη “ατυχία” μας, πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν είμαστε μόνοι. Μοιραζόμαστε για πρώτη φορά σε τέτοιο επίπεδο μια συλλογική μοίρα. Και έχουμε την τύχη, σε σχέση με προηγούμενες γενιές που βίωσαν δύσκολες καταστάσεις, να μπορούμε να επικοινωνούμε μέσα από τις οθόνες μας. Μέσα από την εικόνα μας. Τη φωνή μας. Τα λόγια μας. Τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Αυτή η άνευ προηγουμένου κατάσταση που βιώνουμε, θα σημαδέψει σίγουρα τη ζωή μας. Το σημαντικό είναι να παραμείνουμε ζωντανοί, κυριολεκτικά και μεταφορικά, μέχρι τη μέρα που οι χώροι εκδηλώσεων όπου καλλιτέχνες δραστηριοποιούνται, θα γεμίσουν και πάλι ανθρώπους πάνω και κάτω από τη σκηνή. Να παραμείνουμε δημιουργικοί, αντλώντας δύναμη ο ένας από τον άλλον και όλοι μαζί από τη μουσική.

Λαμβάνοντας υπόψιν σας όλα τα παραπάνω, σας καλούμε να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε το συντομότερο δυνατό ένα πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης των εργαζομένων που υπηρετούν τη μουσική στους μικρούς χώρους, και εξαιρούνται του έκτακτου επιδόματος.

Αθήνα,  29 Μαρτίου 2020

Χάρις Τσαλπαρά, πρόεδρος & ιδρυτικό μέλος
Πτυχιούχος Παν. Αθηνών – Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Μουσικός

Ηρωδίων Σουλόπουλος, Τεχνικός Υπεύθυνος & συνιδρυτής
Πληροφορική, Μηχανικός δικτυών εξυπηρετητών

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020 13:12

Νίκολας Αγγελόπουλος

Ο Νίκος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1985. Αποφοίτησε από το μουσικό σχολείο της ίδιας πόλης το 2003. Κατάγεται από το Τέροβο Ιωαννίνων και τη Βαλαώρα Ευρυτανίας. Πήρε το πτυχίο του στην Αρμονία (Άριστα,2005) και την Αντίστιξη (Λίαν καλώς, 2007) από το Εθνικό Ωδείο και στη Φούγκα (Άριστα, 2010) από το Ωδείο Δυτικής Ελλάδας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2011). Έχει μελετήσει παραδοσιακή μουσική και θεωρία μακάμ με τον Χρίστο Τσιαμούλη στο Ωδείο Αθηνών. Λάφτα (πολίτικο λαούτο) με τον Νίκο Μέρμηγκα και τον Περικλή Παπαπετρόπουλο, στεριανό/νησιώτικο λαούτο με τον Χριστόδουλο Ζούμπα, Χρήστο Ζώτο, Kώστα Σιδερή, Γιώργο Παπαϊωάννου και λαική- ρεμπέτικη κιθάρα με τον Ξενοφώντα Πούλο. Επιπλέον έχει μελετήσει πιάνο και κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο, αμφότερα στο επίπεδο “μέσης”. Έχει υπάρξει μέλος πολλών ορχηστρών σε συγκροτήματα παραδοσιακών ελληνικών χορών. Με αυτά έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ παραδοσιακών χορών στην Ευρώπη. Δίδαξε λαούτο τη σχολική χρονιά 2013-2014 στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά. Από το 2010 διδάσκει λαούτο στο Ωδείο Αθηνών και είναι μέλος της παραδοσιακής ορχήστρας του ωδείου από το 2008. Από τον Σεπτέμβρη του 2011-2014 δίδαξε πολίτικο και στεριανό λαούτο στα σεμινάρια του Σωματείου των Φίλων του Μουσείο Λαϊκών Οργάνων στην Πλάκα και από το 2015 έως σήμερα διδάσκει στο Κέντρο Ελληνικής Μουσικής “Φοίβος Ανωγειανάκης”. Συμμετείχε ως καθηγητής στη “Μουσική Σύναξη στον Ταύγετο” (2011, 2013, 2014, 2018) με σεμινάριο στεριανού/νησιώτικου λαούτου. Η αρμονική συνοδεία της τροπικής μουσικής είναι ένα πεδίο πάνω στο οποίο διαρκώς εργάζεται και διδάσκει αδιαλείπτως από το 2014. Αρχές του 2011 κυκλοφόρησε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Δέκα Μουσικά Διηγήματα». Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος της στεριανής κομπανίας «Κυρατζήδες» και της μουσικής ομάδας “dorόs” που αποδίδει πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις των μελών της, οι οποίες αποτυπώνονται στο ομώνυμο cd που κυκλοφόρησε το 2014.

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020 13:11

Μαριάνθη Λιουδάκη

Η Μαριάνθη Λιουδάκη γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσε. Τα πρώτα της μουσικά βήματα έγιναν σε ηλικία 5 μόλις ετών ξεκινώντας μαθήματα πιάνου. Η καταγωγή της από τη Μικρά Ασία και την Πελοπόννησο καθώς και τα λαϊκά ακούσματα των γονιών της, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αγάπη της για την λαϊκή μουσική και από πολύ νωρίς θέλησε να γνωρίσει και εν τέλει να μυηθεί στο λαϊκό - ρεμπέτικο και παραδοσιακό τραγούδι. Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα ΦΠΨ, με παιδαγωγική κατεύθυνση. Η ενασχόλησή της με το τραγούδι ξεκίνησε το 2003, ως μέλος της λαϊκής ορχήστρας του πολιτιστικού κέντρου του δήμου Ηρακλείου Αττικής, ενώ παράλληλα έκανε μαθήματα θεατρικού τραγουδιού για δύο χρόνια στη θεατρική σχολή της Μαίρης Ραζή "Η Πρόβα". Στη συνέχεια και επί δέκα συναπτά έτη γνώρισε την τέχνη του τραγουδιού μέσα από αξιόλογους δασκάλους που την επηρέασαν και την ενέπνευσαν όπως η Μίρκα Γεμεντζάκη (φωνητική - σύνδεση σώματος με φωνή), ο Αλέξανδρος Μποσινάκος (σύγχρονο τραγούδι) και ο Παναγιώτης Λάλεζας (παραδοσιακό τραγούδι). Τον Αύγουστο του 2009 παρακολούθησε το σεμινάριο με θέμα "τούρκικο-λαϊκό τραγούδι" με τη Mercan Erzincan στο μουσικό εργαστήρι "Λαβυρινθος". Δραστηριοποιείται ενεργά και σταθερά στο χώρο από το 2005 σε συνεργασία με διάφορα μουσικά σχήματα και σπουδαίους μουσικούς, έχοντας τραγουδήσει σε συναυλίες ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε πλήθος μουσικοχορευτικών εκδηλώσεων, φεστιβάλ καθώς και σε μουσικές σκηνές στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Ήταν ενεργό μέλος του φωνητικού σχήματος "Bilia Faux" διασκευάζοντας παραδοσιακά κομμάτια για τρεις φωνές και έχει στο ενεργητικό της ποικίλες συνεργασίες με διάφορα σχήματα του ευρύτερου χώρου όπως, "Επτάσημο", "Ρεμπετιέν", "Λαϊκή στράτα" καθώς επίσης με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως ο Γιάννης Λεμπέσης, ο Δημήτρης Κοντογιάννης, o Νίκος Τατασόπουλος, ο Παναγιώτης Λάλεζας, ο Μάνος Κουτσαγγελίδης, ο Χρήστος Τσιαμούλης κ.α.

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020 13:10

Νίκος Μήλας

Ο Νίκος Μήλας γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα με καταγωγή από την Άνδρο. Σε ηλικία έξι ετών, ξεκίνησε μαθήματα κλασσικού βιολιού και θεωρίας της ευρωπαϊκής μουσικής. Είναι απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου & Λυκείου Παλλήνης στο οποίο διδάχθηκε μεταξύ άλλων Βυζαντινή μουσική, θεωρητικά της Ευρωπαϊκής μουσικής, παραδοσιακό βιολί, ταμπουρά και πιάνο. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει λάβει σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με τίτλο «Εκτέλεση και ερμηνεία παραδοσιακή μουσικής» με κατεύθυνση το λαϊκό-παραδοσιακό βιολί και υπεύθυνο καθηγητή τον Γιώργο Μαρινάκη. Επίσης παρακολούθησε επί σειρά ετών μαθήματα παραδοσιακού βιολιού από τον Κυριάκο Γκουβέντα στο τμήμα Ελληνικής μουσικής του Ωδείου Αθηνών. Έχει λάβει μαθήματα θεωρητικών της Ανατολικής μουσικής (Αριθμητικό Τροπικό Σύστημα) από τον υπεύθυνο του τμήματος Χρίστο Τσιαμούλη και υπήρξε μέλος της ορχήστρας του τμήματος με μαέστρο το Ανδρέα Τσεκούρα, με σημαντική παρουσία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι πτυχιούχος Ειδικού Αρμονίας και Αντίστιξης. Έχει παρακολουθήσει επίσης σεμινάρια παραδοσιακού βιολιού από τον Κυριάκο Πετρά και τον Γιάννη Ζευγώλη καθώς και μαθήματα Οθωμανικής Κλασικής μουσικής της Κωνσταντινούπολης και αυτοσχεδιασμού από τον Ευγένιο Βούλγαρη. Δραστηριοποιείται ως μουσικός από το 2012 με διάφορα μουσικά σχήματα σε μουσικές σκηνές, μουσικοχορευτικά φεστιβάλ και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος των σχημάτων Αμορόζα και Απηλιώτικη Πνοή και ενεργός μέλος της ομάδας των «βιολιστών της στέγης του κόσμου» που επενδύουν το Orient Express, ένα ιδιαίτερο μουσικό project που ενώνει την Ανατολή με τη Δύση υπό την καθοδήγηση του Κυριάκου Γκουβέντα. Τέλος παραδίδει μαθήματα παραδοσιακού βιολιού στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, σε διάφορα Ωδεία της Αθήνας καθώς και σε πολιτιστικούς μορφωτικούς συλλόγους της περιφέρειας.

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020 12:59

Χριστίνα Κουκή

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990. Η ενασχόλησή της με τη μουσική ξεκίνησε με σπουδές στο πιάνο και τα θεωρητικά σε ηλικία 11 ετών. Είναι απόφοιτη του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου & Λυκείου Παλλήνης. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σαντουριού από τις σολίστ Ουρανία Λαμπροπούλου και Angelina Tkatcheva καθώς και σεμινάρια πέρσικου σαντουριού από τον Siamak Aghaei και cimbalom από την Viktória Herencsár και τον Costel Ursulet. Είναι πτυχιούχος ειδικού Αρμονίας και Αντίστιξης. Δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο χώρο της μουσικής από το 2010 έχοντας συμμετάσχει σε πλήθος συναυλιών και μουσικοχορευτικών εκδηλώσεων και φεστιβάλ ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό συμπράττοντας με ορχήστρες τόσο παραδοσιακής όσο και σύγχρονης μουσικής. Έχει διδάξει σαντούρι στο τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, σε Μουσικά Σχολεία, ωδεία της Αθήνας και της περιφέρειας καθώς και σε Πολιτιστικούς και Μορφωτικούς Συλλόγους.

Δήλωση Πρόθεσης Υποβολής
Δελτίου Στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς

1. Σύντομη παρουσίαση του στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
α. Με ποιο όνομα αναγνωρίζεται το στοιχείο από τους φορείς του:

ΑΡΜόΝΙΚΑ : Η τεχνοτροπία του ακορντεόν ως εκφραστής της τροπικότητας στην προπολεμική δισκογραφία του ελλαδικού χώρου.

β. Άλλη/-ες ονομασία/ες
(Για παράδειγμα, η ονομασία του στοιχείου όπως είναι γνωστή στο ευρύτερο κοινό ή στη βιβλιογραφία, ή άλλη-ες ονομασία-ες με τις οποίες είναι γνωστό στους φορείς του)

 Αρμόνικα, λαϊκό ακορντεόν, προπολεμικό ακορντεόν, φύσα, μισοφωνία, μεσοφωνία, πολιτική αρμόνικα, πολίτικο ακορντεόν, ακορντεόν με κουμπάκια.

γ. Σύντομη Περιγραφή (έως 50 λέξεις):
Η σύντομη περιγραφή προϊδεάζει με τρόπο γενικό και περιληπτικό τον αναγνώστη για το στοιχείο.

Το ακορντεόν με κουμπάκια που συναντάται στην προπολεμική δισκογραφία του ελλαδικού χώρου παρουσιάζει μεγάλη ποικιλομορφία και έγινε γνωστό με διάφορες ονομασίες στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, στην Αθήνα, τη Σμύρνη απ’ τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 1930. Πρόκειται για ένα αερόφωνο όργανο με μεταλλικές ελεύθερες γλωσσίδες, χειροκίνητη φύσα και δύο σειρές με κουμπάκια στο δεξί χέρι. Πρόγονος του πληκτροφόρου ‘’πιάνο’’ - ακορντεόν με ποικίλες λαϊκές ονομασίες όπως προαναφέρθηκε και ανήκει στην οικογένεια των διατονικών ακορντεόν δηλαδή η κάθε μια σειρά κουμπάκια προχωρά κλιμακωτά σαν την φυσαρμόνικα -ακόμα και η φύσα άλλαζε νότα αναλόγως την φόρα- και η σχέση των δυο σειρών μπορεί να είναι διατονική ή σχέση 5ων ή χρωματική με σχέση ημιτονίου. Η χρήση του περιορίστηκε με την διάδοση του πιάνο/ακορντεόν, που και αυτό πλέον στις μέρες μας συναντάται σε πολύ μικρότερο βαθμό σε χώρους επιτέλεσης μουσικής στην Ελλάδα. Η ανάγκη για την έκφραση των στοιχείων της τροπικότητας (μονοφωνία, ποικίλματα, έλξεις), δημιούργησε μια ιδιαίτερη τεχνοτροπία τόσο στο ακορντεόν με κουμπάκια όσο και στο πληκτροφόρο ακορντεόν που διατηρήθηκε μέχρι και σήμερα. Οι λαϊκοί οργανοπαίχτες του ακορντεόν ανέπτυξαν μια τεχνοτροπία διαφορετική, από την Δυτικοευρωπαϊκή όπως και των Βαλκανίων, προσπαθώντας να μιμηθούν τα σολιστικά όργανα που έπαιζαν μέχρι τότε πρωταγωνιστικό ρόλο στα λαϊκά μουσικά ιδιώματα του τόπου. Ως αναφορά του οργάνου με κουμπάκια αλλά του τρόπου παιξίματος η πιο γνωστή ονομασία σήμερα η ΑΡΜΟΝΙΚΑ.

δ. Πεδίο ΑΠΚ
Σημειώστε με χ το πεδίο/τα πεδία Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς στα οποία εμπίπτει το στοιχείο.

X προφορικές παραδόσεις και εκφράσεις
X επιτελεστικές τέχνες
X κοινωνικές πρακτικές-τελετουργίες-εορταστικές εκδηλώσεις
X τεχνογνωσία που συνδέεται με την παραδοσιακή χειροτεχνία

ε. Περιοχή όπου απαντάται το στοιχείο:
• 1850-1922 Κωνσταντινούπολη & Σμύρνη
• 1922 και μετά στα αστικά κέντρα του Ελλαδικού χώρου αλλά και σε ευρύτερους τόπους της Ανατολικής Μεσόγειου.
Σύνδεσμοι:
• Λίστα τραγουδιών με αρμόνικα από το 1934 εως 1937 - Αντώνης Αμιράλης https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lp6_6dFyzJfBusso6haQM8bJnYDZXe4ho (αρμονικά)
• Αρμόνικα το ακορντεόν φάντασμα της Ελληνικής προπολεμικής γραμμοφωνικής μουσικής - https://youtu.be/kLSd_k_fKBk (μπαγίαν & αρμόνικα)
• Γιώργος Κουλαξίζης "Νυχτερινός Επισκέπτης" - https://youtu.be/rXC-TUQi5vI
• Γιώργος Κουλαξίζης - Το χρυσό ακορντέον (πληκτρόφορο & αρμόνικα)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLw3Mt4FUg5YS3_E-Yj52Bu6qhd-gPV91O
• Αφιέρωμα στο Λάζαρο Κουλαξίζη – 70 Χρόνια ακορντεόν https://youtu.be/MloOyGarQU4
• Αφιέρωμα στο ακορντεόν στο Αλάτι της Γης Ηρακλής Βαβάτσικας με μπαγίαν ακορντεον - https://youtu.be/YlgOPVWqAYM (μπαγίαν)
• Λίστα τραγουδίων Χάρις Τσαλπαρά https://youtu.be/kOYBAIyZR5g (ακορντεόν)
• Δοκίμη σε διατονικό ακκορντέον δύο σειρών κλιμάκων C#/C 19 κουμπιών κατασκευασμένο περίπου το 1880-1900 - https://youtu.be/F_LLb_RM0d0 (αρμόνικα)
• Δοκίμη σε ψηφιακό διατονικό ακορντεόν δύο σειρών κλιμάκων C#/C 19 κουμπιών- https://youtu.be/qfndO6UntYI (αρμόνικα)
* Επισυνάπτεται συνημμένο από το σεμινάριο ακορντεόν που διδάσκεται σε διαφορά εργαστήρια ανά την χωρά (Φεστιβάλ Ακορντεόν Σύρου, Μουσικές Αυλές Ικάριας κτλ)


στ. Λέξεις-κλειδιά . Οι λέξεις-κλειδιά εξοικειώνουν τον χρήστη με το στοιχείο και τον διευκολύνουν να αναζητήσει περαιτέρω πληροφορίες στη βιβλιογραφία και στο διαδίκτυο.
Προπολεμικό ακορντεόν, διατονικό ακορντεόν δυο σειρών, φύσσα, αρμόνικα, πολίτικη αρμονικά, βυζαντινό ακορντεόν, μεσοφωνία, μισοφωνία.

2. Ταυτότητα του φορέα του στοιχείου ΑΠΚ
α. Ποιος/-οι είναι φορέας/-είς του στοιχείου;
Φορέας του στοιχείου μπορεί να είναι, για παράδειγμα, μια κοινότητα στην οποία τελείται ένα δρώμενο, όσοι κατέχουν μια τέχνη, μεμονωμένα πρόσωπα ή και ένα μόνο πρόσωπο που κατέχουν/κατέχει μια γνώση, πρακτική κ.ά.
Η τεχνοτροπία φερόταν από ακορντεονίστες της κοινότητας λαϊκών & παραδοσιακών μουσικών τις γραμμοφωνικής μουσικής όπως οι :
Αντώνης Αμιράλης ‘ή Παπατζής (Κορδελιό Σμύρνης 1896 - Αθήνα 1959), Μιχάλης Τρίμμης (Αθήνα 1907- Αθήνα 1981) , Γιώργος Κουλαξίζης (Κέρκυρα 1925 – 2015)
Σήμερα από επαγγελματίες μουσικούς όπως οι: Λάζαρος Κουλαξίζης, Ανδρέας Τσεκούρας, Ηρακλής Βαβάτσικας, Νίκος Μπουλούμπασης, Μάριος Σκαμνέλος, Δημήτρης Κούστας, Κώστας Νικολόπουλος, Αλέξανδρος Καμπουράκης, Χάρις Τσαλπαρά κ.α

Αρ.Πρωτ.  ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΝΠΚ/ΤΑΠΚΔΘ/64955/44718/265/6-2-2020

Ημερομηνία Δήλωσης
Πρόθεσης Υποβολής Δελτίου
Στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς

03 / 02 / 2020

 

Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 13:58

Χοροσταλίτες

Οι «Χοροσταλίτες» είμαστε ένα παραδοσιακό σχήμα πέντε μουσικών που αγαπάμε, παίζουμε και δημιουργούμε πάνω στο παραδοσιακό και το "έντεχνο" τραγούδι. Το όνομά μας προέρχεται από την Ικαρία, από το ρήμα "χοροσταλίζω" που σημαίνει χορεύω διαρκώς, ασταμάτητα. Δημιουργηθήκαμε το 2013 και στεγαζόμαστε στον Πανικάριο Σύλλογο «Άρτεμις Ταυροπόλος». Οι δικές μας συνθέσεις, σε στίχους και μουσική, είναι βασισμένα στη παραδοσιακή μουσική. Κάνουμε τα δικά μας νέα βήματα, σε παλιά μονοπάτια! Συνοδεύουμε χορευτικά συγκροτήματα παραδοσιακών πολιτιστικών συλλόγων στις χορευτικές τους παρουσιάσεις, αλλά και πλαισιώνουμε μουσικά εκδηλώσεις που πραγματοποιούν οι σύλλογοι. Τέλος, πραγματοποιούμε παραδοσιακές βραδιές σε μουσικές σκηνές της Αθήνας και της περιφέρειας, με τραγούδια και χορούς από όλη την Ελλάδα, βάζοντας "έντεχνες" και ρεμπέτικες πινελιές, κάνοντας αναφορά σε μεγάλους συνθέτες με τραγούδια που αντέχουν στον χρόνο! Οι Χοροσταλίτες, αποτελούνται από τον Βασίλη Μεσσαριτάκη στα κρουστά, την τσαμπούνα και το τραγούδι, τον Φάνη Φωτόπουλο στο κλαρίνο, τη φλογέρα, το μπουζούκι, την τρομπέτα και το τραγούδι, τον Τάσο Γουσέτη στο βιολί, το μαντολίνο και το τραγούδι, την Ρίτσα Ποζιού στο τραγούδι και τον Νικόλα Μπούτση στο λαούτο, την κιθάρα και το τραγούδι. Επίσης, μαζί μας συνεργάζονται επί σκηνής ο Μάνθος Μουστάκας στο τραγούδι, τον τζουρά, την κιθάρα, το λαούτο και το σαξόφωνο και ο Ηλίας Μαυρίκης στο λαούτο, το μπουζούκι, την κιθάρα και το τραγούδι.

Σελίδα 1 από 10