fbpx
Aptaliko. GR

Aptaliko. GR

URL Ιστότοπου: http://www.aptaliko.gr

Το τρίτο τεύχος μιας συλλογής από ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια για μπουζούκι σε διασκευή Γιώργου Κριωνά με ταμπλατούρα. Επίσης περιέχει παρτιτούρα, στίχους και συγχορδίες.
Μην περιμένεις πια (Άπ. Καλδάρας)
Μου 'φαγες όλα τα δαχτυλίδια (Γ. Μητσάκης)
Εβίβα ρεμπέτες (Απ. Καλδάρας)
Ένα καράβι απ' τον Περαία (Γ. Μητσάκης)
Καπετάν Ανδρέα Ζέππο (Γ. Παπαϊωάννου)
Η Μοδιστρούλα (Γ. Παπαϊωάννου)
Σβήσε το φως να κοιμηθούμε (Γ. Παπαϊωάννου)
Παλαμάκια (Γ. Μητσάκης)
Το δικό σου το μαράζι (Γ. Μητσάκης)
Όνειρο απατηλό (Άπ. Καλδάρας)

ISBN K11-003-0003
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ARCO
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
ΣΕΛΙΔΕΣ 31
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X28
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" ΑΘΗΝΑ

Το δεύτερο τεύχος μιας συλλογής από ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια για μπουζούκι σε διασκευή Γιώργου Κριωνά με ταμπλατούρα. Επίσης περιέχει παρτιτούρα, στίχους και συγχορδίες.
Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι (Άπ. Καλδάρας)
Ξεκινά μια ψάροπουλα (Μπαγιαντέρας)
Όποια και να 'σαι (Άπ. Καλδάρας)
Φαληριώτισσα (Γ. Παπαϊωάννου)
Η διαθήκη (Μπαγιαντέρας)
Βαδίζω και παραμιλώ (Γ. Παπαϊωάννου)
Άνοιξε Άνοιξε (Γ. Παπαϊωάννου)
Ένα τραγούδι απ' τ' Αλγέρι (Άπ. Καλδάρας)
Μου σπάσανε το μπαγλαμά (Άπ. Καλδάρας)
Πρίν το χάραμα (Γ. Παπαϊωάννου)

ISBN K11-003-0007
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ARCO
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
ΣΕΛΙΔΕΣ 32
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X28

Συλλογή Ελλήνων συνθετών — Κριωνάς Γιώργος (διασκευή).
Το πρώτο τεύχος μιας συλλογής από ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια για μπουζούκι σε διασκευή Γιώργου Κριωνά με ταμπλατούρα. Επίσης, περιέχει παρτιτούρα, στίχους και συγχορδίες.
Ζούσα μονάχος χωρίς αγάπη (Μπαγιαντέρας)
Ένας μάγκας στο Βοτανικό (Σπ. Περιστέρης - Στ. Περπινιάδης)
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου (Μπαγιαντέρας)
Αχ ο μπαγλαμάς (Απ. Καλδαρας)
Αποβραδίς ξεκίνησα (Μπαγιαντέρας)
Σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία (Άρ. Μόσχος)
Συ μου χάραξες πορεία (Απ. Καλδάρας)
Νυχτερίδα (Μπαγιαντέρας)
Τώρα κλαις (Απ. Καλδάρας)
Το μινόρε της αυγής (Σπ. Περιστέρης)

ISBN K11-003-0002
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ARCO
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
ΣΕΛΙΔΕΣ 32
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X28
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" ΑΘΗΝΑ

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 18:12

Μουσικός περίδρομος

Ο αρχιμάγειρας Νίκος Φωτιάδης, με αφετηρία μερικά από τα πιο γνωστά «μαγειρικά» ρεμπέτικα και παραδοσιακά τραγούδια, συγκεντρώνει στον Μουσικό περίδρομο εύγευστες ελληνικές συνταγές που αντλούν την έμπνευσή τους από τη μουσική μας παράδοση.
Ζυμώνει χάσικο ψωμί παρέα με την άσπρη φραντζολίτσα του Μάρκου Βαμβακάρη· στήνει τσουκάλι για κακκαβιά συντροφιά με τον Γιάννη Παπαϊωάννου και τον Χαράλαμπο Βασιλειάδη· φτιάχνει με σπανάκι το αρνάκι που στέλνει ο χασάπης για να γλυκάνει τη ζωντοχήρα Ελένη του Γιοβάν Τσαούς· σβήνει μερακλίδικα με κρασί τον κεφάτο κόκορα του Βασίλη Τσιτσάνη· ετοιμάζει σιροπιαστές τουλούμπες στον ρυθμό της «Τομπουρλίκας» του Παναγιώτη Τούντα.
Ο Μουσικός περίδρομος δεν είναι ένα απλό βιβλίο μαγειρικής. Οι πρώτες εκτελέσεις των τραγουδιών που παρουσιάζονται, οι στίχοι τους αλλά και η συγκυρία που τα γέννησε, έχουν καταγραφεί με κάθε δυνατή φροντίδα και διανθίζονται με πλούσιο εικονογραφικό υλικό, ενώ η μουσική πλευρά του βιβλίου παρουσιάζεται όχι μόνο πρωτότυπη αλλά και… ενισχυμένη: Το βιβλίο συνοδεύεται από CD με επιλεγμένα τραγούδια σε σύγχρονες επανεκτελέσεις από τους Γιάννη Κότσιρα, Μπάμπη Τσέρτο, Νάντια Καραγιάννη, Πάνο Ρεντίφη, Γιώτα Λιαποπούλου, τα σχήματα «Ρεμπετιέν» και «Ρομβία» κ.ά., ώστε να μεταφέρει πλήρως στον αναγνώστη την ατμόσφαιρα που το εμπνέει.
Τέλος, ηχογραφούνται για πρώτη φορά, ειδικά για την παρούσα έκδοση, τα τραγούδια «Αχ φασουλάδα», σε στίχους των εξόριστων του Άη-Στράτη, και «Ελ Ντάμπα», σε στίχους των εξόριστων του στρατοπέδου της Ελ Ντάμπα.

ISBN 978-960-499-169-3
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2016
ΣΕΛΙΔΕΣ 156
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 22X24

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 18:08

Μάρκος Βαμβακάρης- τα τραγούδια μου

20 τραγούδια του μεγάλου ρεμπέτη Μάρκου Βαμβακάρη σε μεταγραφή Δομίνικου Βαμβακάρη για μπουζούκι. Περιέχει σύντομη βιογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη.

Αγγελοκαμωμένη μου
Δε με κόβεις μάγκα μου
Έπρεπε να 'ρχόσουνα
Έχω καϋμούς αγιάτρευτους
Η φραγκοσυριανή
Κάθε βραδάκι μια φωτιά
Κάποιο βράδυ με φεγγάρι
Κάποτε ήμουνα κι' εγώ
Μ' έμπλεξες βρε πονηρή
Μαύρα μάτια μαύρα φρύδια
Μικρός αρραβωνιάστηκα
Ο χασάπης
Οι πρωθυπουργοί
Οι τραγιάσκες
Όμορφο μελαχρινό μου
Όταν με βλέπεις και περνώ
Σαν με ιδείς και σου σφυρίζω
Τα δυό σου μάτια τα γλυκά
Τα ματοκλαδά σου λάμπουν
Τότε που τα 'χα τα λεφτά

ISBN 979-0-69151-423-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΓΡΗΓΟΡΙΟΥ - ΝΑΚΑΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
ΣΕΛΙΔΕΣ 50
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 24X32
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" ΑΘΗΝΑ

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 18:07

Ρεμπέτικα τραγούδια

Πρόκειται για τον γνωστό και ογκώδη τόμο, που περιλαμβάνει: - α) Τα «Προλεγόμενα». Εισαγωγική μελέτη στο ρεμπέτικο -«ξεπερασμένη» κατά τον συγγραφέα της (γράφτηκε το 1962), αλλά πάντα κατατοπιστική και απολαυστική. - β) Την «Ανθολογία». Περισσότερα από 1.400 ρεμπέτικα τραγούδια, «τα πιο όμορφα και τα πιο χαρακτηριστικά, στις κατάλληλες δόσεις», όπως διευκρινίζει ο συγγραφέας, καταταγμένα κατά είδος (ερωτικά, του υποκόσμου, της φυλακής, του τεκέ, της μάνας, της ξενιτιάς, σκωπτικά, κ.ο.κ.). - γ) Το «Επίμετρον». Εδώ ο Πετρόπουλος επιλέγει και παρουσιάζει «καμιά σαρανταριά κείμενα γύρω στο θέμα υπόκοσμος-ρεμπέτικο τραγούδι», γραμμένα από τους Μ. Μητσάκη, Χατζιδάκι, Ταχτσή, Πικρό, Βουρνά, Βάρναλη, Κερομύτη, Γ. Παπαΐωάννου, Ε. Σπαθάρη, Σ. Μπέλλου, Κ. Βεργόπουλο, J. Lacarriere, κ.ά. - δ) Τη «Φωτο-ιστορία». Θησαυρό εικόνων και φωτογραφιών από τη ζωή και τη δράση των καλλιτεχνών του ρεμπέτικου, που απλώνεται σε 403 σελίδες του βιβλίου. Ο τόμος κοσμείται με 275 ζωγραφιές και σχέδια του Αλέκου Φασιανού και κλείνει με δύο πίνακες: αναλυτικό πίνακα περιεχομένων, όπου περιλαμβάνονται και οι τίτλοι των τραγουδιών κατά είδος, και αλφαβητικό πίνακα των τραγουδιών σύμφωνα με τον πρώτο στίχο τους.

Πρώτη έκδοση 1979
ISBN 978-960-04-0051-9
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ 704
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 24X30

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 18:06

Ρεμπετολογία

Το βιβλίο του Πετρόπουλου βρίσκεται πιο κοντά στη βαθύτερη ουσία της ρεμπέτικης κουλτούρας, χωρίς να επιχειρεί καθόλου να την «αναλύσει» και πολύ περισσότερο να την εξιδανικεύσει. Χρειάστηκε να περάσει καιρός για να καταλάβω πού οφείλεται αυτή η υπεροχή του Πετρόπουλου.

Σήμερα νομίζω ότι ξέρω την απάντηση. Αλλά δεν είμαι σίγουρος σε ποια γλώσσα πρέπει να την εκφράσω. Γιατί το βιβλίο του Πετρόπουλου είναι μια από εκείνες τις σπανιότατες περιπτώσεις, όπου η εμπειρική έρευνα και η ποίηση συναντιούνται διατρέχοντας μια terra nova σχεδόν απρόσιτη στη συμβατική γλώσσα.

Ο Πετρόπουλος ήταν ο πρώτος που έκανε τα ρεμπέτικα αντικείμενο έρευνας. Όπως όλοι οι πρωτοπόροι, δεν ανακάλυψε απλώς ένα καινούργιο κόσμο, κολυμπώντας κόντρα στο ρεύμα, αλλά και τον συνέλαβε, σχεδόν διαισθητικά, σε όλες του τις διαστάσεις. Υποψιάσθηκε όλα τα μυστικά μονοπάτια του, όλες τις κρυφές γωνιές του, όλα τα μυστήριά του. Και ακριβώς επειδή τον είδε στην ολότητά του, τον περιέγραψε υπαινικτικά μάλλον παρά αναλυτικά. Όσοι ακολούθησαν, κινήθηκαν προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση που υπέδειξε ή υπαινίχθηκε εκείνος. Αλλά οι περισσότεροι έχασαν από τα μάτια τους το όλο. Κι έτσι έχασαν την ουσία αυτού που ερευνούσαν.

Ο Πετρόπουλος είναι ένας από τους ελάχιστους εναπομείναντες μάστορες του δοκίμιου. Πολύ λίγοι Έλληνες γράφουν τόσο όμορφα ελληνικά, ώστε ο λόγος τους να ισορροπεί τόσο θαυμαστά ανάμεσα στην ακρίβεια και την κομψότητα, ανάμεσα στην επιστημοσύνη και την καλαισθησία. Πολύ λίγοι ξέρουν να εκθέτουν το θέμα τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να παρασύρουν τον αναγνώστη τους σ\' ένα γοητευτικό ταξίδι, όπου οι πιο γνώριμες μορφές, τα πιο καθημερινά αντικείμενα αποδείχνονται κρύπτες άγνωστων και εξαίσιων θησαυρών.

Το βιβλίο του Πετρόπουλου αποτελεί μέρος της ρεμπέτικης κουλτούρας. Είναι και το ίδιο ένα ιστορικό ντοκουμέντο.

ISBN 978-960-04-0360-2
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2013
ΣΕΛΙΔΕΣ 104
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 12X21

Το χασίς, η γυναίκα, τα όπλα, η βία, η αστυνομία· οι πλέον οικείες πρακτικές στα ρεμπέτικα τραγούδια, και εξ αυτών η διαμόρφωση ενός χώρου στον οποίο παράγεται ένα αισθητικό προϊόν, αποκρυσταλλώνονται μορφές συμπεριφοράς αλλά, το κυριότερο, συντηρείται μία συμβολική και κατ' ουσίαν επεξεργασία της δράσης. Ποιο είναι το υποκείμενο της δράσης αυτής; Με ποιον τρόπο η ίδια η δράση υπερβαίνει την εκτύλιξη της και ανακινεί μια ιδεολογική αναμόχλευση, αποδυναμώνει πλήρως ερμηνευτικά σχήματα του τύπου λούμπεν, περιθώριο ή και, το πλέον τετριμμένο στην σημερινή ρεμπετολογία, λαϊκές τάξεις, λαϊκά στρώματα, λαϊκή δημιουργία;
Η απάντηση στα ίδια τα ρεμπέτικα τραγούδια και στους δημιουργούς τους, στην αμφισημία, την ρήξη, την ασυνέχεια, στις αντιφάσεις τους πέρα από το κοινωνικό συνεχές το οποίο θεωρητικώς συντηρούν και αναπαράγουν. Το αντικείμενο του συγγράμματος αυτού. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Ι. Η κειμενικότητα της πράξης
ΙΙ. Ο χώρος της δημιουργίας
III. Η πρωταρχική δραστηριότητα
IV. Η δομική παγίδα
V. Η γλώσσα
VI. Δραστηριότητες διαβίωσης
VII. Η βία
VIII. Η αστυνομία
IX. Ο θάνατος
Χ. Η λογοτεχνία
Επίλογος

ISBN 9789609812283
ΕΚΔΟΣΕΙΣ OPPORTUNA
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2016
ΣΕΛΙΔΕΣ 332
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 24X17

Η δεύτερη έκδοση, σε συνεργασία με το ΤΕΙ Ηπείρου είναι μια συμβολή στη βιβλιογραφία του ρεμπέτικου τραγουδιού και περιλαμβάνει:
α. έναν πρακτικό οδηγό για την κατανόηση του τροπικού χαρακτήρα των συνθέσεων που καταγράφονται σε παρτιτούρες
β. την καταγραφή ενός σημαντικού αριθμού ηχογραφήσεων (201 τραγούδια) του Μεσοπολέμου, που αφορούν συνθέσεις του αστικού ρεπερτορίου
Όλοι οι γνωστοί συνθέτες της εποχής: Γρηγόρης Ασίκης Μάρκος Βαμβακάρης, Δημήτρης Γκόγκος (Μπαγιαντέρας), Ανέστης Δελιάς, Αντώνης Διαμαντίδης (Νταλγκάς), Γιάννης Δραγάτσης (Ογδοντάκης), Κώστας Καρίπης, Α. Κωστής, Ιάκωβος Μοντανάρης, Δημήτρης Μπαρούσης (Μπαρούς ή Λορέντζος), Γιώργος Μπάτης, Σταύρος Παντελίδης, Βαγγέλης Παπάζογλου, Σπύρος Περιστέρης, Κώστας Ρούκουνας, Δημήτρης Σέμσης, Κώστας Σκαρβέλης, Κώστας Τζόβενος, Παναγιώτης Τούντας, Γιοβάν Τσαούς, Βασίλης Τσιτσάνης, Εμμανουήλ Χρυσαφάκης κ.α. αντιπροσωπεύονται στην επιλογή αυτή, η οποία στηρίζεται σε κριτήρια τόσο αισθητικής, όσο και ανάδειξης ιδιαίτερων μελωδικών αναπτύξεων.
Το μουσικό υλικό αυτό δεν είναι βέβαια άγνωστο, όμως για πρώτη φορά προσεγγίζεται συστηματικά μέσα από το θεωρητικό σύστημα των μακάμ. Η μεθοδολογική αυτή πρωτοτυπία αποσκοπεί στην ανάδειξη του τροπικού χαρακτήρα των συνθέσεων, μέσα από την ανάλυση και κωδικοποίηση των μελωδικών δομών τους.

ISBN 979-0-801151-17-9
ΕΚΔΟΣΕΙΣ FAGOTTOBOOKS
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2006
ΣΕΛΙΔΕΣ 360
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 23X28
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" 59360381

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 18:02

Μουσικό σεργιάνι

Καλοκαίρι του 1934, «Τετράς η ξακουστή, του Πειραιώς», στην μάντρα του Σαραντόπουλου στην Δραπετσώνα (Μάρκος Βαμβακάρης, Ανέστος Δελιάς, Στράτος Παγιουμτζής, Γιώργος Μπάτης). Μετά τα 24 πορτρέτα στους «Μάγκες αλήστου εποχής», στο νέο έργο του συγγραφέα βιογραφούνται άλλοι 22 καλλιτέχνες, συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργοί, παιχνιδιάτορες, σε μεστές και πρωτότυπες μονογραφίες με γλαφυρές αφηγήσεις των ίδιων ή των απογόνων τους και εκατοντάδες μοναδικές φωτογραφίες, που… κινηματογραφούν αδρά μοναδική εποχή. Με εξώφυλλο τον πανέμορφο πίνακα του Πάνου Φειδάκη «Πρωτομαγιά», βιογραφούνται: Δημήτρης Γκόγκος – Μπαγιαντέρας, Κώστας Καπλάνης, Στέλιος Κηρομύτης, Οδυσσέας Μοσχονάς, Ρένα Στάμου, Γρηγόρης Ασίκης, Λάμπρος Λεονταρίδης, Ευάγγελος Σωφρονίου, Μιχάλης Τρίμης, Νίκος Καλαϊτζής – Μπινταγιάλας, Γιώργος Φωτίδας, Τόλης Χάρμας, Δημήτρης Ρουμελιώτης, Γιάννης Τατασόπουλος, Στέλιος Δούσης, Γεράσιμος Κλουβάτος, Στέλιος Λαζάρου, Ευάγγελος Μπαλλής, Μιχάλης Χασαπάκης, Γιάννης Ήττος, Πέτρος Αυγέρης, Θεόδωρος Δερβενιώτης. Σε εποχή και κοινωνία, που κυριαρχούν φτηνιάρικοι, εμπορικοί, κυρίως σκανδαλοθηρικοί, τάχα βιογραφικοί διθύραμβοι, που συνιστούν κατ’ ουσία δεινή ασέβεια και προκλητική δυσφήμιση των υποκειμένων τους, ο Ηλίας Βολιότης – Καπετανάκης επιμένει στο να σκιαγραφεί την εποχή του «Ρεμπέτικου», όπως την έζησαν οι δημιουργοί του επιστημονικά συγκρίνοντας όλες τις αναφορές και πηγές, πρωτίστως το ίδιο τους το έργο, τα άσματα, που μας άφησαν και που τα τραγουδάμε και σήμερα, γιατί πολλά από αυτά είναι σαν να γράφτηκαν… αύριο. Δεν διστάζει να καταπιάνεται με επίμαχα ζητήματα, όπως λόγου χάρη για τον αληθινό δημιουργό του «Μινόρε της αυγής», για ορισμένους τραγουδιστές, που εμφανίζονται ως συνθέτες δεκάδων επιτυχιών, για τα κυκλώματα της δισκογραφίας και τα παιχνίδια, που παίζονταν τότε σε βάρος των δημιουργών, κ.λπ. Μέσα από κάποιες βιογραφικές αφηγήσεις προκύπτουν άγνωστες σελίδες της πορείας του λαϊκού τραγουδιού, για παράδειγμα η καριέρα του μπουζουκιού στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α.

ISBN 978-618-5010-18-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2014
ΣΕΛΙΔΕΣ 456
ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΣΚΛΗΡΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:57

Ο ξακουστός Τσιτσάνης

Ο εικοσάχρονος Τσιτσάνης το 1935 κατεβαίνει στην Αθήνα με το τρένο να σπουδάσει δικηγόρος. Μέσα σε δυο χρόνια η μαγκιά της Αθήνας μιλάει για ένα βλαχάκι που παίζει καταπληκτικό μπουζούκι και τραγουδάει κάτι αλλιώτικα τραγούδια. Το βλαχάκι είναι τώρα φαντάρος 23 ετών και με ένα τραγούδι, την «Αρχόντισσα», αλλάζει την ιστορία του λαϊκού τραγουδιού. 1941-1945: Τέσσερα σκληρά χρόνια στην κατοχική Θεσσαλονίκη προετοίμαζε το σπουδαιότερο έργο της ζωής του. Από κει και μετά έφτυσε αίμα να γράφει και να υπερασπίζεται τα τραγούδια του κάθε νύχτα πάνω στο πάλκο. Δεν εικονογράφησε τη ζωή που έζησε, αλλά ερμήνευσε τη ζωή που περνούσε προσπαθώντας να πιάσει τις κρυφές επιθυμίες όλων. Τίποτα δεν ήταν αληθινό και τίποτα δεν ήταν ψεύτικο. Τίποτα δεν ήταν μόνο ένα. Το ένα ήταν στα πολλά μαζί. Ήθελε ο καθένας που θα άκουγε τα τραγούδια του να έβλεπε εκεί μέσα τον εαυτό του. «Όταν έφτιαχνα ένα τραγούδι» έλεγε «ζούσα δύο ζωές. Μία όταν το έγραφα και μία όταν το έπαιζα στον κόσμο».

ISBN 960-8228-46-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΧΛΙΑΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ 477
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" ΑΘΗΝΑ

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:57

Μάγκες αλήστου εποχής

24 «ρεμπέτικα» πορτρέτα, όσα και τα ελληνικά γράμματα. Το ζηλευτό αλφάβητο της λαϊκής ελληνικής μουσικής. Σκόρπια, ευτυχώς όχι λίγα, συναπαντήματα με σκονισμένες αλλοτινές εικόνες, κάδρα με πρόσωπα θρυλικά μα τόσο άγνωστα. «Μάγκες Αλήστου Εποχής» που μας γαλούχησαν με τραγούδια και προίκισαν τον κόσμο ολόκληρο με το πιο όμορφο στον 20ό αιώνα έργο μελωδικού πολιτισμού. Σπονδή στη μνήμη όσων τ' άσματα είναι πάντα στα χείλη, κυρίως στην καρδιά μας, μα πέπλο λήθης σκέπασε τον βίο και την πολιτεία τους. Λες κι έζησαν σε αρχαίο κι όχι σύγχρονο καιρό.

ISBN 960-88528-0-3
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ 371
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:56

Το φαινόμενο Τσιτσάνης

Ο Τσιτσάνης δεν ήταν η ουρανοκατέβατη μεγαλοφυϊα που ήρθε από το πουθενά. Η παράδοση του λαϊκού τραγουδιού τον εγκυμονούσε από πολύ καιρό και η Ιστορία με τις συγκυρίες της έπαιξε το ρόλο της μαμής. Η δύναμη του Τσιτσάνη βρίσκεται στην εξυπνάδα του να συνενώσει στοιχεία τόσο ετερόκλητα μεταξύ τους, όπως οι καντάδες και τα μπουζούκια, η Δύση κι η Ανατολή, οι ρεμπέτες, και οι Τσιγγάνοι, οι μάγισσες και οι εργάτριες, η φαντασίωση κι η καθημερινή πραγματικότητα, το καθαρά ερωτικό και το καθαρά πολιτικό στοιχείο κτλ.κτλ. Αυτή η συνένωση δεν ήταν μια απλή μηχανιστική συγκόλληση με συγκολλητική ουσία το ταλέντο. Ο Τσιτσάνης συνταίριασε μεταξύ τους στοιχεία ζωντανά, σπαρταριστά, έπλασε τα δικά του υβρίδια από ετερόκλητα σπέρματα και τα μετάλλαξε, φέρνοντας έτσι στο φως τους δικούς του βελτιωμένους οργανισμούς, τα δικά του πιο εξελιγμένα, ενισχυμένα και προικισμένα τραγούδια.

ISBN 960-224-885-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:55

Παροιμίες του υποκόσμου

Ηλίας Πετρόπουλος - μετά τα ρεμπέτικα τραγούδια, τα μικρά ρεμπέτικα, την ρεμπετολογία, το άγιο χασισάκι, τον υπόκοσμο και καραγκιόζη, το μπουρδέλο, τους καπανταήδες και μαχαιροβγάλτες, και διάφορα σχετικά άρθρα - συνεχίζει μ\' αυτό το βιβλιαράκι τη ρεμπετολογική του έρευνα.

ISBN 978-960-211-657-9
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΦΕΛΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2013
ΣΕΛΙΔΕΣ 49
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 13X21

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:53

Ρεμπέτικη ανθολογία τόμος Δ

Με τον 4ο τόμο ολοκληρώνεται η Ρεμπέτικη Ανθολογία. Στον τόμο αυτό περιέχονται οι βιογραφίες δέκα ρεμπέτιδων συνθετών (Τσιτσάνης, Χατζηχρήστος, Χιώτης, κά) διάφορα αταξινόμητα τραγούδια, αναλυτικό συμπλήρωμα και διορθώσεις στους προηγούμενους τόμους, συμπληρωματικό γλωσσάρι και αλφαβητικός πίνακας τραγουδιών. Εκτός των τραγουδιών, παρατίθενται σπάνιες ανέκδοτες φωτογραφίες, πάρτες, χειρόγραφα, πληροφορίες,για ερμηνευτές και άλλα στοιχεία που βοηθούν σε μια, όσο το δυνατό πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της προσωπικότητας των δημιουργών, και των συνθηκών κάτω από τις οποίες διαμορφώθηκε το ρεμπέτικο τραγούδι.

ISBN 960-7599-58-6
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΛΕΘΡΟΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2005
ΣΕΛΙΔΕΣ 416
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21