fbpx
Aptaliko. GR

Aptaliko. GR

URL Ιστότοπου: http://www.aptaliko.gr
Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 17:51

Ρεμπέτικη ανθολογία τόμος Γ

Στον 3ο τόμο της Ρεμπέτικης Ανθολογίας περιλαμβάνονται οι βιογραφίες 22 ρεμπέτιδων συνθετών. Επίσης τα τραγούδια τους, σπάνιες ανέκδοτες φωτογραφίες, πάρτες, καθώς και άλλα στοιχεία πού βοηθάνε σε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση της προσωπικότητας αυτών των δημιουργών. Πολλοί από αυτούς έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του λαϊκού μας τραγουδιού [Παπάζογλου, Τούντας, Παπαϊωάννου, Ρούκουνας κ.α]. Κατ' εξαίρεση στον τόμο αυτό περιέχεται και ή βιογραφία της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου. Τέλος διάφορα χειρόγραφα, αδημοσίευτες πάρτες και άλλων συνθετών, πληροφορίες για ερμηνευτές κ.ά. συμπληρώνουν το περιεχόμενο αυτού του τόμου.

ISBN 960-348-042-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΛΕΘΡΟΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1996
ΣΕΛΙΔΕΣ 368
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 15:16

Ρεμπέτικη ανθολογία τόμος Β

Στο 2ο τόμο της Ρεμπέτικης Ανθολογίας, εκτός της βιογραφίας 25 ρεμπέτιδων συνθετών (Καλδάρας, Κηρομύτης, Κυριαζής, Μητσάκης, Μοσχονάς, Μουφλουζέλης κ.ά.), περιέχεται συμπληρωματικό γλωσσάρι και αλφαβητικός πίνακας τραγουδιών. Εκτός των τραγουδιών, παρατίθενται σπάνιες ανέκδοτες φωτογραφίες, πάρτες, πληροφορίες για ερμηνευτές, στοιχεία που βοηθούν στην όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της ζωής και του έργου των δημιουργών του ρεμπέτικου τραγουδιού.

ISBN 960-7599-55-1
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΛΕΘΡΟΝ
ΣΕΛΙΔΕΣ 418
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 15:07

Ρεμπέτικη ανθολογία τόμος Α

Στον 1ο τόμο της "Ρεμπέτικης Ανθολογίας", εκτός της βιογραφίας δέκα ρεμπέτιδων συνθετών (Μπάτης, Βαμβακάρης, Μπαγιαντέρας κ.α.), περιέχεται μια πλούσια συλλογή τραγουδιών αγνώστων συνθετών και αμανέδων, γλωσσάρι χρήσιμο για τον αναγνώστη του παρόντος, αλλά και των επόμενων τόμων, και αλφαβητικός πίνακας τραγουδιών. Εκτός των τραγουδιών, παρατίθενται σπάνιες ανέκδοτες φωτογραφίες, πάρτες, χειρόγραφα, πληροφορίες για ερμηνευτές, και άλλα στοιχεία που βοηθούν σε μια, όσο το δυνατόν, πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της προσωπικότητας των δημιουργών και των συνθετών κάτω από τις οποίες διαμορφώθηκε το ρεμπέτικο τραγούδι.

ISBN 960-7599-57-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΛΕΘΡΟΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2000
ΣΕΛΙΔΕΣ 354
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21

Το κεντρικό θέμα της παρούσας εργασίας είναι η Κοινωνική Θέση των Γυναικών, έτσι όπως αναδεικνύεται και αποκαλύπτεται στα Ρεμπέτικα Τραγούδια της Εποχής 1922-1940, η οποία ονομάζεται «Ελληνικός Μεσοπόλεμος». Επιπλέον, εξετάζονται κι άλλα ζητήματα που αφορούν στις διαμορφούμενες έμφυλες σχέσεις στο πλαίσιο της «ρεμπέτικης κοινωνίας», στις Γυναίκες που εντάχθηκαν σε αυτή, στη σύγκρισή τους με τις Γυναίκες της συμβατικής κοινωνίας, καθώς επίσης στην επικαιρότητα του ρεμπέτικου στη σύγχρονη εποχή.

ISBN 978-960-457-674-6
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2014
ΣΕΛΙΔΕΣ 254
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21

18 Ρεμπέτικα τραγούδια

Το μινόρε της αυγής
Σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία
Από βραδύς ξεκίνησα
Ο μπουφετζής
Ήσουνα τι ήσουνα
Ο Αντώνης ο βαρκάρης
Ξεκινάει μια ψαροπούλα
Το δικό σου το μαράζι
Ζεϊμπέκικο μινόρε
Μαρία Μανταλένα
Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι
Βαδίζω και παραμιλώ
Σβήσε το φως να κοιμηθούμε
Παλαμάκια
Μέσα στης ζωής τα μονοπάτια
Μου' φαγες όλα τα δαχτυλίδια
Φαληριώτισσα
Ένας μάγκας στο Βοτανικό

ISBN W119943009

Στην παρούσα μελέτη ιχνηλατείται το πορτραίτο μιας εκκεντρικής κοινωνικής νησίδας του παρελθόντος κατά τη μετάβαση του Ηρακλείου από μια πολυπολιτισμική κοινωνία στα χρόνια της Κρητικής Πολιτείας σε μια πόλη του νεότερου ελληνικού κράτους προσαρμοσμένη στο αστικό πρόταγμα για εκμοντερνισμό. Ο Λάκκος είναι ένας χώρος ψυχαγωγικών πρακτικών και αυτόχθονης πολιτισμικής δημιουργίας που οργανώνεται σ έναν κοινωνικό περιβάλλον λαθραίων συναλλαγών, εθνοτικού συγχρωτισμού και αγοραίου έρωτα, στο οποίο οι επιχώριοι κώδικες ρυθμίζουν συμπεριφορές που διαφεύγουν από τους καθιερωμένους κανόνες και συνιστούν μια τάξη επικινδυνότητας για την κοινωνική συνοχή. Ο κόσμος των «ακμαζόντων καταγωγείων» του Λάκκου προκαλεί το σύστημα αξιών, υποσκάπτει τις ηθικές αξιώσεις της αστικής τάξης αλλά και προσελκύει το ενδιαφέρον και ενεργοποιεί τις φαντασιώσεις της.

ISBN 978-960-348-088-4
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΛΕΘΡΟΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2000
ΣΕΛΙΔΕΣ 306
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 14X21

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:50

Οι ρεμπέτες του ντουνιά

Επανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΝΟΣ η συλλογή διηγημάτων του Ντίνου Χριστιανόπουλου «Οι ρεμπέτες του ντουνιά» (3η έκδοση). Τα διηγήματα αυτά που πρωτοεμφανίστηκαν το 1963 άνοιξαν έναν νέο δρόμο στη λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης και την έκαναν περισσότερο ελληνική. «Οι ρεμπέτες του ντουνιά» είναι μικρές αφηγηματικές πρόζες της μιας ή τον δύο σελίδων με ρυθμικό λόγο.

ISBN 960-7771-90-7
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΑΝΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2004
ΣΕΛΙΔΕΣ 52
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 12X17

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:49

Τα τραγούδια της Σμύρνης (5 τεύχη)

Με τα βιβλία αυτά επιχειρείται η αυθεντική μουσική καταγραφή μιας ανεκτίμητης πολιτιστικής κληρονομιάς: του Σμυρναίικου τραγουδιού. Περιέχουν τραγούδια από τη Σμύρνη, τα μικρασιατικά παράλια, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και τις προσφυγικές συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά. Στα οκτώ τεύχη με τα οποία θα ολοκληρωθεί η σειρά περιλαμβάνονται 400 τραγούδια, που μας άφησαν ανώνυμοι και επώνυμοι συνθέτες των δύο τελευταίων αιώνων, τραγούδια που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως παραδοσιακά, λαϊκά, ρεμπέτικα, εστουδιαντίνες, καντάδες, μανέδες, ελαφρά κ.λπ. Εκτός από τις παρτιτούρες σε ευρωπαϊκή παρασημαντική γραφή, σημειώνονται και τα ακόρντα και οι μουσικοί δρόμοι (μακάμια). Για κάθε τραγούδι υπάρχει μια κατά το δυνατόν εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για την προέλευση, ποιητικές και μουσικές παραλλαγές που συναντώνται και δισκογραφικά, τόσο στις αρχές του περασμένου αιώνα όσο και πιο πρόσφατα. Την επιμέλεια της σειράς έχει ο Γιώργος Κωνστάντζος, από το Αρχείο Ελληνικής Μουσικής.

ISBN 960-7075-48-D
ΕΚΔΟΣΕΙΣ FAGOTTOBOOKS
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2010
ΣΕΛΙΔΕΣ 458
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X29

Με τα βιβλία αυτά επιχειρείται η αυθεντική μουσική καταγραφή μιας ανεκτίμητης πολιτιστικής κληρονομιάς: του Σμυρναίικου τραγουδιού. Πρεριέχουν τραγούδια από τη Σμύρνη, τα μικρασιατικά παράλια, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και τις προσφυγικές συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά. Στα οκτώ τεύχη με τα οποία θα ολοκληρωθεί η σειρά περιλαμβάνονται 400 τραγούδια, που μας άφησαν ανώνυμοι και επώνυμοι συνθέτες των δύο τελευταίων αιώνων, τραγούδια που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως παραδοσιακά, λαϊκά, ρεμπέτικα, εστουδιαντίνες, καντάδες, μανέδες, ελαφρά κ.λπ.
Εκτός από τις παρτιτούρες σε ευρωπαϊκή παρασημαντική γραφή, σημειώνονται και τα ακόρντα και οι μουσικοί δρόμοι (μακάμια). Για κάθε τραγούδι υπάρχει μια κατά το δυνατόν εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για την προέλευση, ποιητικές και μουσικές παραλλαγές που συναντώνται και δισκογραφικά, τόσο στις αρχές του περασμένου αιώνα όσο και πιο πρόσφατα. Την επιμέλεια της σειράς έχει ο Γιώργος Κωνστάντζος, από το Αρχείο Ελληνικής Μουσικής.

ISBN 960-7075-84-6
ΕΚΔΟΣΕΙΣ FAGOTTOBOOKS
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2004
ΣΕΛΙΔΕΣ 80
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X29
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" 59360424

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:44

Μούσα πολύτροπος

Το λαϊκό αστικό τραγούδι, το επονομαζόμενο λαθεμένα ρεμπέτικο, είναι η διαρκής ποιοτική μετεξέλιξη της δημοτικής μελωδικής προίκας στην κοινωνική πορεία από την αγροτική κοινότητα στην πόλη, στην εσωτερική και εξωτερική μετανάστευση. Αλέθει συνεχώς καινούρια στοιχεία, που συναντά στο διάβα της. Εκφράζει τις νέες συνθήκες, τις ανάγκες, τους καημούς. Γεννοβολά πρωτότυπο έργο, καθώς την κατεργάζονται χαρισματικοί δημιουργοί. Δεκάδες επώνυμοι συνθέτες, στιχουργοί και εκτελεστές! Εκατοντάδες τρίλεπτα αριστουργήματα. Ποιος ξέρει, πόσες χιλιάδες ανώνυμοι παιχνιδιάτορες! Εκατομμύρια ακροατές. Είναι ο αυθεντικότερος καθρέφτης της άκρως προβληματικής μας κοινωνίας. Η ομορφότερη απαντοχή και έκφραση του λαού μας κατά τον 20ο αιώνα. Γι' αυτό «κινηματογραφούμε» σήμερα την λαϊκή μουσική μας ιστορία από τις απαρχές της δημοτικής παράδοσης.

ISBN 978-96088528-1-5
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ 568
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:28

Εις ανάμνησιν στιγμών ελκυστικών

Η κοινή θέση όλων, ότι το ρεμπέτικο τραγούδι υφ’ οιανδήποτε μορφή του, δεν είναι δημιούργημα αγροτικών πληθυσμών αλλά δημιούργημα κοινωνικών στρωμάτων που ζουν και αναπτύσσονται σε νεοδημιούργητους αστικούς χώρους, μας παρέπεμψε - εξ αντικειμένου - στην αναζήτηση περιοχών του ελληνισμού όπου πραγματοποιήθηκαν - ιστορικά - τέτοιες πληθυσμιακές συγκεντρώσεις Ελλήνων (...) Η ιστορική περιήγηση οδηγούσε με ακρίβεια στην Σμύρνη και δευτερευόντως στην Κωνσταντινούπολη των αρχών του 19ου αιώνα, όπου άρχισε να συγκεντρώνεται ελληνικός πληθυσμός - πέρα των γηγενών - από πολλά μέρη του ελληνισμού - απελευθερωμένου και μη - μετά την Επανάσταση του 1821 και στη δημιουργία του νεότερου ελληνικού κράτους, το 1832 (...) Η προσέγγιση της ζωής των συγκεκριμένων προσώπων, ερμηνευτών, μουσικών, δημιουργών, οδήγησε γρήγορα στο συμπέρασμα, για την ποικιλία κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, κάτι που εύκολα ανέτρεπε την τουλάχιστον ανιστόρητη άποψη για υπόκοσμο, κοινωνικό περιθώριο, λούμπεν προλεταριάτο κ.α. σχετικά, που διαμόρφωσαν την αιχμή του δόρατος της συντηρητικής κατεστημένης άποψης. Η διάχυση του χώρου του ρεμπέτικου μέσα στην κοινωνική πυραμίδα αφορούσε σ’ όλες τις οικονομικές βαθμίδες καθέτως και οριζοντίως, όχι μόνο στη φάση της γέννησης αλλά και σε όλα τα επόμενα στάδια ανάπτυξης. Συνδέθηκε δε, και αυτό πρέπει να κριθεί σήμερα ως το σημαντικότερο στοιχείο, με την μεγάλη, πρωτοφανή, θα λέγαμε, για τα παγκόσμια δεδομένα, κινητικότητα του ελληνικού πληθυσμού

ISBN 978-960-8747-42-5
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2003
ΣΕΛΙΔΕΣ 470
ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΠΑΝΟΔΕΤΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 24X33

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:26

Τα τραγούδια της Πόλης: Τα πολίτικα

Τα τραγούδια της Κωνσταντινούπολης, της Βιθυνίας και της Προποντίδας

Στον Τέταρτο Τόμο συμπεριλάβαμε τραγούδια από την Κωνσταντινούπολη, την Προποντίδα και τη Βιθυνία. Δεν υπάρχει ασφαλές κριτήριο για τον αν ένα αστικό τραγούδι ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη ή τη Σμύρνη. Έτσι μελετήθηκαν διάφορες παράμετροι, όπως η μελωδική του ομοιότητα με τις Μισμαγιές, ο μουσικός δρόμος που ακολουθούν -μια και κάποιοι ήχοι (όπως ο βαρύς) είναι περισσότερο συνηθισμένοι στην Πόλη παρά τη Σμύρνη- το περιεχόμενο του στίχου, που μερικές φορές αναφέρεται σε συγκεκριμένα τοπωνύμια (Γαλατάς, Σταυροδρόμι, Ταύταλα κλπ.), οι πρώτες μουσικές ηχογραφήσεις και η καταγωγή των τραγουδιστών τους. Ακόμη μελετήθηκε η αναγραφή τους σε διάφορα μουσικά έντυπα της εποχής (Φόρμινγξ, Εκκλησιαστική Αλήθεια κ.α.), η διάδοσή τους σε περιοχές γύρω από την Πόλη, σε σύγκριση με τα χωριά έξω από τη Σμύρνη, και τέλος οι προσωπικές μαρτυρίες καλλιτεχνών και μελετητών της εποχής εκείνης αλλά και συγχρόνων όπως ο Σίμων Καράς, ο Χρόνης Αηδονίδης κ.α. (...)
Εκτός από τις παρτιτούρες σε ευρωπαϊκή παρασημαντική γραφή, σημειώνονται και τα ακόρντα και οι μουσικοί δρόμοι (μακάμια). Για κάθε τραγούδι υπάρχει μια κατά το δυνατόν εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για την προέλευση, ποιητικές και μουσικές παραλλαγές που συναντώνται και δισκογραφικά, τόσο στις αρχές του περασμένου αιώνα όσο και πιο πρόσφατα. Την επιμέλεια της σειράς έχει ο Γιώργος Κωνστάντζος, από το Αρχείο Ελληνικής Μουσικής.

ISBN 960-7075-67-6
ΕΚΔΟΣΕΙΣ FAGOTTOBOOKS
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2001
ΣΕΛΙΔΕΣ 88
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 21X29
ΚΩΔΙΚΟΣ "ΕΥΔΟΞΟΣ" 59360412

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:24

Παληοζωή Μοβόρησσα

Ρεμπέτικη φαντασία από 3.500 τίτλους ρεμπέτικων τραγουδιών

Η σκηνή στου Αποστόλη το κουτούκι. Ο Στάθης ο βαρύς απαντιέται με την παλιά φιλενάδα. Είναι Η Μαριώ, Η κόρη της χήρας. Τρικαλινή τσαχπίνα. Γρήγορα θα έρθουν στα τσακίρ κέφια:

◦ Σήκω χόρεψε, κουκλί μου. Έχεις κορμί αράπικο.
◦ Κέρνα με, φως μου. Κέρνα με, γλυκιά μου αγάπη. Εσύ, ο άνθρωπός μου. Φέρτε μου κρασί να πιω.
◦ Το κορίτσι απόψε θέλει. Σπάσ’ τα, γκρέμισ’ τα, κυρά μου. Σπάσ’ τα, φως μου, για τα μένα. Μες στο γλυκό της αγάπης κρασί. Σπάσ’ τα, καλέ Μαριώ. Σπάσ’ τα, πασά μου. Κορίτσι μου, όλα για σένα. Για κοίτα, κόσμε, ένα κορμί.
◦ Γεια σου, άντρα μου. Γλυκέ μου άντρα, γεια σου. Γεια σου, τσολιά μου. Αυτά μου κάνεις και σ’ αγαπώ.
◦ Δική μου για πάντα. Βρε Μαριώ μου, είσαι γλύκα. Εσύ, γλυκιά μου, μόνο.
◦ Γλέντα με, φως μου, γλέντα με.
◦ Άνοιξε βαθιά τα στήθια. Ω, μάμι μπλου, ρεμπέτισσα.
◦ Δική σου για πάντα.
Δείγμα από την «Παλιοζωή μοβόρησσα», μια ιστορία συνθεμένη με τίτλους ρεμπέτικων τραγουδιών, σε μια αρχιτεκτονική συρραφή, που αναπτύσσεται σ’ ένα hightech λογοτεχνικό αφήγημα, μια ρεμπέτικη φαντασία, όπου ανασταίνεται παραστατικά ένας κόσμος που κάποτε αποκλήθηκε περιθωριακός, αλλά που όταν αποσύρθηκε είχε αφήσει μια νέα ζωηρή και γνήσια τέχνη, το λαϊκό αστικό τραγούδι. Όλοι οι τύποι και οι τύπισσες, με τα πάθη και τους καημούς τους, τα όνειρα και τους κατατρεγμούς τους, η ιδιότυπη αντίληψη της τιμής και της φιλοτιμίας, το δικό τους ήθος, οι έρωτες και οι παλικαρισμοί, ο πόνος και τα σεκλέτια, περνούν σ’ αυτή την πρωτότυπη ανασύνθεση, με τις 3.500 ψηφίδες αντλημένες από το πλούσιο ρεζερβουάρ κάπου 9.000 τίτλων τραγουδιών. Μια συναρπαστική χιουμοριστική «ιστορία» και ταυτόχρονα μια σπουδή χαρακτήρων, όπως υμνήθηκαν Με ζουρνάδες και νταούλια, Μ’ αργιλέ και μπαγλαμάδες, Τουμπερλέκια και μπουζούκια. Βίβα ρεμπέτες.

ISBN 960-03-3970-8
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2005
ΣΕΛΙΔΕΣ 112
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 20X22

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:24

Από το κομπολόϊ στο ρολόϊ

Ο συγγραφέας δεν παραθέτει γραφικές λεπτομέρειες και ανέκδοτα της ρεμπέτικης ζωής. Ούτε αναλίσκεται στην παράθεση των δομικών στοιχείων των ρεμπέτικων τραγουδιών (στιχουργική, μουσικοποιία, δρόμοι και μακάμια, ενορχηστρώσεις, δάνεια, χορός κτλ). Αντιθέτως, χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία σαν διόδους για να τρυπώσει στην καρδιά του θέματός του. Στην ουσία του ρεμπέτικου τραγουδιού. Στόχος του είναι να παρακολουθήσει την μετατροπή του παλαιού ανθρώπου της παραδοσιακής κοινότητας σε νεωτερικό αστό. Γιατί το ρεμπέτικο για τον Καλαποθάκο είναι ακριβώς αυτό: Η προσπάθεια της παράδοσης να παρακολουθήσει τη σύγχρονη πραγματικότητα, να εισέλθει τον παρόντα χρόνο. Η προσπάθεια να μην επιβιώσει συμβατικά, σαν μουσειακό είδος ή φολκλόρ, αλλά σαν ζωντανή πραγματικότητα. Αυτό το πετυχαίνει παρακολουθώντας μέσα στον χρόνο τις μετακινήσεις των αισθημάτων που προκαλούν πχ ο εγκλεισμός, ο αποκλεισμός, ο έρωτα, ο θάνατος και αναλύοντας πρόσωπα-κλειδιά του ρεμπέτικου τραγουδιού, όπως του μάγκα, του κουτσαβάκη, του χασικλή, του πρεζάκια, του πατέρα ή της μητέρας.

ISBN 978-960-527-411-5
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΕΛΙΔΕΣ 291
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017 14:22

Ο ακρίτας που έγινε ρεμπέτης

Οι αγωνίες και αγώνες του νεοελληνισμού δημιούργησαν μια σειρά ηρωικά πρότυπα που εμπνεύσανε το τραγούδι σε διάφορες εποχές: ακρίτες, κλέφτες, αρματολοί, κοινωνικοί ληστές, ρεμπέτες, εργάτες, αντάρτες. Σ\' αυτά τα ηρωικά πρότυπα πρέπει να προσθέσουμε και τους ζεϊμπέκηδες παρόλο που δεν ήταν χριστιανοί. Το βιβλίο αυτό γίνεται το μαρμαρένιο αλώνι όπου όλοι αυτοί οι λεβέντες αντιμετωπίζουν τον προαιώνιο εχθρό τους, το Χάροντα -τον προσωποποιημένο θάνατο. Το άθροισμα των περιπτώσεών τους συγκροτεί τη νεοελληνική περιπέτεια. Η συσσώρευση των τραγουδιών τους απαρτίζει το νεοελληνικό έπος.

ISBN 960-224-843-2
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1999
ΣΕΛΙΔΕΣ 230
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 17X24