Αναφανδόν
Οι Αναφανδόν είναι μια παρέα φίλων μουσικών που παίζουν μαζί από το 2013. Αναφανδόν σημαίνει φανερά, απροκάλυπτα, με τρόπο σαφή και ανεπιφύλακτο, πασιφανώς, ανοιχτά. Το αθηναϊκό γυναικείο σύνολο με τις Αφροδίτη Μπόμπορα (ακκορντεόν, φωνή), Φανή Κάβουρα (μπάντζο, φλάουτο, φωνή) και Φωτεινή Ρεντζή (κιθάρα, φωνή), εμφανίζεται σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας και παρουσιάζεται μέσα από μελωδίες και ρυθμούς της ρεμπέτικης και λαϊκής μουσικής παράδοσης. Η συνταγή για όσους τις έχουν δει είναι πλέον γνωστή: Διαδρομές από τον Βαμβακάρη στον Τσιτσάνη και τον Χιώτη οδηγούν σε γιορτινές βραδιές όπου το τραγούδι μας ενώνει και μας κάνει όλους μια μεγάλη παρέα.
Ανακόρντα
Το συγκρότημα Ανακόρντα είναι μια παρέα μουσικών, συνδημιουργών και συνοδοιπόρων, που εδώ και χρόνια γράφουν τραγούδια με ρίζες στην λαϊκή και ρεμπέτικη μουσική, αλλά και εμφανείς επιρροές από το ξένο ρεπερτόριο. Χρησιμοποιώντας τους ρυθμούς και τους δρόμους της μουσικής μας παράδοσης, τα τραγούδια τους παρουσιάζουν εικόνες από τη σημερινή ζωή, με καθαρότητα, διακριτικό χιούμορ και λυρισμό. Οι Ανακόρντα είναι ο Γιάννης Λογοθέτης (μπουζούκι-φωνή), ο Γιάννης Νιάρχος (κιθάρα-φωνή), Αμαλία Περπερίδου (φωνή) κι ο Σαράντης Πατρινός (Ακορντεόν).
The Circle Orchestra
Ο Κύκλος. Ένα μουσικό σχήμα. Ένας κύκλος ανθρώπων με κοινό σημείο την αγάπη για το παλιό ελληνικό λαϊκό τραγούδι των αρχών του 20ου αιώνα μέχρι και τα μέσα του. Σκοπός της μπάντας που δημιουργήθηκε σαν ιδέα απο τους Θάνο Μπούρη, Σουσάν Κεροβπιάν, Πάνο Δημάκη, Βανέσα Κουρτέση, Έλα Νουρόγλου, Εζγκί Τσάν, και Σωτήρη Λέτσιο είναι ο κύκλος των ατόμων να διευρυνθεί και να επεκταθεί σε ενα μεγαλύτερο βασικό πυρήνα ανθρώπων, με κοινή ακτίνα το ρεμπέτικο τραγούδι όπως φτάσαμε να αποκαλούμε και να ταυτοποιούμε σήμερα. Μεγάλος πυρήνας ατόμων υπάρχει στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό από ανθρώπους που είτε έμαθαν το ρεμπέτικο τραγούδι λόγω επαφής τους με την ελληνική κουλτούρα είτε απλά ακούγοντάς το, με αποτέλεσμα να μαγευτούν και να μπουν σε αυτόν τον μποέμικο κόσμο της γραμμοφωνικής ελληνικής μουσικής. Στόχος του σχήματος είναι αυτή η μουσική να αποδοθεί και να συνεχιστεί ως φυσική εξέλιξη σε συνδυασμό και με ανθρώπους άλλων χωρών-πολιτισμών και κουλτούρας. Ο κύκλος... κάτι που μοιάζει με μηδέν... με το τίποτα, αλλά και με το παν. Ένα μουσικό σχήμα χωρίς όρια και σύνορα. Παράλληλοι κύκλοι με κοινό σημείο. Παράλληλες ζωές, ίδιες ευαισθησίες και μια μουσική στο κέντρο όλων των ανθρώπων. Οι Τhe Circle Orchestra είναι οι: Σωτήρης Λέτσιος: Κιθάρα / Φωνή Ezgi Sevgi Can: Κλαρινέτο / Φωνή Πάνος Δημάκης: Μπουζούκι / Φωνή Shushan Kerovpyan: Κοντραμπάσο / Φωνή Θάνος Μπούρης: Μπουζούκι / Φωνή Ela Nuroglu: Κρουστά / Φωνή Βανέσα Κουρτέση: Φωνή
Ferket El Anwar
“Ferket El Anwar” που στα αραβικά σημαίνει ορχήστρα του φωτός, είναι μια ορχήστρα που ιδρύθηκε το 2016 στην Αθήνα και εκτελεί παραδοσιακή, κλασσική και σύγχρονη αραβική μουσική των χωρών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής σε συνθέσεις που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα έως και τον 20ό αιώνα. Οι ορχήστρες αυτού του τύπου, που στα αραβικά ονομάζονται “takht”, υπήρχαν ήδη από τον 18ο αιώνα και αποτελούσαν θα λέγαμε, τις ορχήστρες δωματίου της ανατολίτικης κλασσικής μουσικής. Ήχοι ιστορικών οργάνων όπως το ούτι, το κανονάκι, το νάυ, το βιολί (ή η λύρα) και τα κρουστά, σε συνδυασμό με τις ανατολίτικες μακρόσυρτες μελωδίες και την ποίηση, οδηγούν το σύνολο μουσικών και ακροατών στο «tarab», την ψυχική ευφορία και πνευματική διαύγεια που νιώθει κάποιος στο άκουσμα αυτών των ήχων. Την ιερή έκσταση από μουσική, όπως αναφέρει κι ο Περσικής καταγωγής φιλόσοφος του 11ου - 12ου αιώνα, Al-Ghazali. Παραδοσιακή, κλασσική και σύγχρονη αραβική μουσική είναι στενά συνδεδεμένες αφού έχουν κοινά χαρακτηριστικά όπως κλίμακες “maqamat” και ρυθμούς “awazan”. Το ρεπερτόριο της ορχήστρας ακολουθεί αυτή την ιστορική εξέλιξη, περιλαμβάνοντας και τα τρία αυτά διαφορετικά στυλ. -Στο παραδοσιακό κομμάτι ακούγονται τραγούδια και χοροί από τις πλούσιες παραδόσεις των αραβικών χωρών, όπως Dabke και Dalaouna από την Συρία, τον Λίβανο και την Παλαιστίνη, Chobi από το Ιράκ, Khaleeji από τις χώρες της Αραβικής Χερσονήσου, Fellahi και Saidi από την Αίγυπτο και Maghrabi από το Μαρόκο. -Το κλασσικό ρεπερτόριο παρουσιάζει αυτοσχεδιασμούς και συνθέσεις σε φόρμες που σχηματίσθηκαν από την πρώιμη ισλαμική εποχή του 8ου αιώνα έως και τα ύστερα Οθωμανικά χρόνια του 19ου αιώνα,όπως Muwashahat, Taqasim, Samai, Tahmilah, Dolap και Longa -Τέλος, από το ρεπερτόριο δεν θα μπορούσε να λείπουν μεγάλα έργα σύγχρονων επιφανών συνθετών και ερμηνευτών του 20ού αιώνα, όπως ο Mohammed Abdel Wahab, η Oum Kalthoum, ο Farid el Atrash, ο Sabah Fakhri, η Fairuz και πολλοί άλλοι. Αχμάντ Φαρίντ Ραστόμ - τραγούδι, ούτι Ηλίας Φαχίδης - αραβικό νέυ Γιώργος Στογιώργης - κανονάκι Στέργιος Μητρούσης - κοντραμπάσσο Ιωάννης Χρήστου - αραβική τάμπλα Νίκος Μανίκας - κάτεμ, ρεκ Από το 2017 η ορχήστρα λειτουργεί ως επίσημο μέλος του Διεθνούς Κέντρου Πολιτισμού και Τεχνών των Χωρών της Ανατολικής Μεσογείου - “Hamsa - Oriental House”, που δραστηριοποιείται κυρίως στην μελέτη και σπουδή των μεσοανατολίτικων χορών και σε συνεργασία διοργανώνουν μουσικοχορευτικές παραστάσεις και σεμινάρια. Στόχος της ορχήστρας είναι να παρουσιάσει ένα ευρύ φάσμα μουσικής από τις χώρες τις Μέσης και Εγγύς Ανατολής, προκειμένου να αναδείξει τα κοινά πολιτιστικά στοιχεία και τους δεσμούς όλων των λαών της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και τις αλληλεπιδράσεις τους κατά το πέρασμα των αιώνων με τον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό. Στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της υποστήριξης των προσφύγων και μεταναστών πραγματοποιούμε εμφανίσεις αραβικής μουσικής, σε μια γενικότερη προσπάθεια προβολής του πλούσιου πολιτισμού του πολυπαθούς αυτού πληθυσμού. Ερχόμαστε σε επαφή μαζί σας προκειμένου να εξετάσετε το ενδεχόμενο της εμφάνισης μας σε κάποια από τις μελλοντικές σας καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Στην περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον από μεριάς σας μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Θα χαρούμε πολύ να το συζητήσουμε.
Χρυσούλα Κεχαγιόγλου
Η Χρυσούλα Κεχαγιόγλου έχει κάνει μαθήματα φωνητικής με το Σπύρο Σακκά και τη Μίρκα Γεμετζάκη. Είναι ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος «Chrysoula K. & Púrpura» και συμμετέχει σε διάφορα σχήματα ποικίλης μουσικής, με σημαντικότερα τους «Ιέρνις-Συγκρότημα Παραδοσιακής Κέλτικης Μουσικής», και την «Απόδημη Κομπανία-Συγκρότημα Παραδοσιακής και Ρεμπέτικης Μουσικής». Έχει συνεργαστεί δισκογραφικά και σε παραστάσεις με γνωστούς καλλιτέχνες όπως είναι ο Ν. Αντύπας, η Λ. Νικολακοπούλου, ο Μ. Μητσιάς, ο Μ. Πάππος, ο Π. Στόικος, ο Ν. Τατασόπουλος, ο Ν. Κυπουργός, ο Δημήτρης Μυστακίδης κ.ά. Τον Δεκέμβριο του 2014 κυκλοφόρησε το πρώτο της προσωπικό maxi-single με τίτλο “Σα Φυλαχτό” σε στίχους και μουσική του Λάζαρου Σαμαρά. Έχει συμμετοχές σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε διεθνείς διοργανώσεις σε όλον τον κόσμο, με πιο σημαντικές τις εμφανίσεις της στο Brunswick Festival της Μελβούρνης, στο Greek Festival of Sydney και στο Canberra National Folk Festival (2013, 2017,2018) όπου συνέπραξε επί σκηνής με μερικούς από τους σημαντικότερους Ιρλανδούς μουσικούς παραδοσιακής μουσικής, όπως ο Donal O ‘Conor, o John McSherry, o Neil Hannah και οι Donul Lunny και Andy Irvine, με το συγκρότημα των οποίων (Mozaik- Bruce Molsky, Nikola Parov, Renz Van Der Zalm) συνεργάστηκε και δισκογραφικά, στην ηχογράφηση ενός CD που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2019.
Χάρις Τσαλπαρά
Η Χαρούλα Τσαλπαρά γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία επτά ετών, ξεκινά να παρακολουθεί μαθήματα πιάνου στο «Ωδείο Αθηνών» στην τάξη του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη καθώς και θεωρίας της μουσικής, την οποία ολοκληρώνει μαζί με το Σολφέζ και το Dictee στην τάξη του κ. Κυριάκου Τσολάκη. Το 2004 εισάγεται μεταξύ των δέκα πρώτων στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Παν/μιου Αθηνών. Το 2005 συνεχίζει μαθήματα πιάνου στο Ωδείο «Ορφείο Αθηνών» με τον κ. Γ. Μιχαηλίδη ενώ παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές της πάνω στην Οργανογνωσία, την Ιστορία της Μουσικής, τη Χορωδία, τη Μορφολογία της Μουσικής καθώς και τη Μουσική Δωματίου και το Πρακτικό Διδασκαλείο. Τον ίδιο χρόνο, παρακολουθεί ετήσιο σεμινάριο Μουσικοθεραπείας με τη μέθοδο Nordoff-Robbins από τη Μαρία Φρουδάκη και μετά την ολοκλήρωσή του εργάζεται εθελοντικά με ομάδα μουσικοθεραπείας στο ΠΙΚΠΑ Βούλας για ένα χρόνο. Το 2008 αποκτά το πτυχίο Αρμονίας στο Ελληνικό Ωδείο στην τάξη της Ε. Τζεράχη, και συνεχίζει τις σπουδές ανώτερων θεωρητικών για να αποκτήσει, δυο χρόνια αργότερα, το 2010, το πτυχίο Αντίστιξης με άριστα. Αποφοιτά από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών το ίδιο έτος, ενώ ένα χρόνο αργότερα, το 2011, ολοκληρώνει τις σπουδές της στο πιάνο και αποκτά με άριστα το Δίπλωμα από το Ωδείο Ορφείο Αθηνών, τάξη του κ. Γ. Μιχαηλίδη. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών της, παρακολουθεί, ανάμεσα σε άλλα αντικείμενα, σεμινάριο Μουσικής στην Κοινότητα (community music) υπό την δρ. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου και στη συνέχεια κάνει πρακτική του σεμιναρίου μαζί με ομάδα στο Κέντρο Ημέρας Ηλιοτρόπιο για ένα χρόνο. Μιλά πολύ καλά την Αγγλική γλώσσα (πτυχίο Proficiency το 2001).Από το 2005 ξεκίνησε να ασχολείται με την ελληνική λαϊκή και παραδοσιακή μουσική ενώ από το 2007 και μετά βρέθηκε στο κατώφλι του αχανούς μουσικού κόσμου των Βαλκανίων και Ανατολικής Μεσογείου, με πρώτη πόρτα τον μεσοπολεμικό ελλαδικό χώρο, μέσα από τις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Από το 2013 ξεκινά να παίζει ακορντεόν, με πρώτο δάσκαλο τον Ανδρέα Τσεκούρα και στη συνέχεια με την εποπτεία του Ηρακλή Βαβάτσικα.
Συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις:
- "Μαρίκα" (2015)
- "Nous sommes pareils à ces crapauds" (2016- της εταιρίας Cie Les Mains Les Pieds et La Tête AussI)
- “Oι Κόρες” (2017, με την θεατρική ομάδα Bijoux de kant στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών),
- "Μπολιβάρ" (2018, με τη θεατρική ομάδα Bijoux de Kant),
- "Ζωή είν' αυτή ζωίτσα μου" (2018, με τη θεατρική ομάδα Bijoux de Kant)
Συμμετοχή σε μουσικά σχήματα:
- “Hipsi 78rpm” (2007-2011)
- “Μουσική Αυλή” - “Μουσική Αυλή - Smyrne” (2012-2013)
- “Smyrna” (2014)
- “Ρομβία” (2014 - )
- “Banda Iovanica” (2015 -)
- “Μπαμ” (2016 -)
- “Σειρήνες του Λυκαβηττού” (2019 -)
- “Sabi Trio” (2019 -)
Συμμετοχή σε μουσικά σεμινάρια:
- «Ακορντεόν: Ακροβατώντας ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση» (Φεστιβάλ ακορντεόν Σύρου, 2017), (Μουσικές Αυλές Ικαρια, 2018), (Μουσικές Αυλές Ικαρια, 2019)
- «Σεμινάριο Ελαφρού Τραγουδιού», σε συνεργασία με τη Ρένα Στρούλιου (Μουσικές Ιστορίες, Άμφισσα 2017)
- «Μουσικές Βουτιές» (Μουσείο Λαϊκών Οργάνων Φοίβος Ανωγειανάκης, 2020)
Έχει επίσης συμμετάσχει σε πλήθος παρουσιάσεων βιβλίου, συναυλίες και γλέντια, εντός και εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, από το 2013, ζυμώνοντας εσωτερικά ολοένα τις μελωδίες της λαϊκής και παραδοσιακής μας μουσικής, ξεκινά να μελετά και να πειραματίζεται στο πιάνο, σε μια απόπειρα αναζήτησης της ταυτότητας και του ρόλου του οργάνου σαν μια ζυγαριά εξισορρόπησης Δύσης Ανατολής τόσο έξω, αλλά και μέσα στο μυαλό της. Η αναζήτηση αυτή συνεχίζεται και μέχρι σήμερα και μάλλον είναι αμφίβολο αν θα τελειώσει ποτέ. Από το 2017 και μέχρι σήμερα, η Χαρούλα, είναι πρόεδρος της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας ΑΠΤΑΛΙΚΟ. Παράλληλα συνεχίζει το εγχείρημα της PianOLAternΑ, καθώς και την εργασία της σε διάφορους χώρους διασκέδασης μαζί με πολλούς συνεργάτες που ανήκουν στη μεγάλη άτυπη κοινότητα με κοινό σημείο αναφοράς τη μουσική του Γραμμοφώνου και την παραδοσιακή μουσική του τόπου και ευρύτερα της ανατολικής Μεσογείου.