fbpx
Aptaliko. GR

Aptaliko. GR

URL Ιστότοπου: http://www.aptaliko.gr
Κυριακή, 13 Μαΐου 2018 11:44

Ηλίας Φαχίδης

Γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα. Από παιδική ηλικία ασχολήθηκε με το σχέδιο και τη μουσική, μαθαίνοντας όργανα όπως η κιθάρα, το μπάσο και τα κρουστά, συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορα σχολικά μουσικά σχήματα. Μετά το λύκειο, σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας – “Ion Mincu” στο Βουκουρέστι Ρουμανίας. Αργότερα, τελείωσε βυζαντινή μουσική στην Αθήνα, κοντά σε μαθητές μεγάλων δασκάλων. Παράλληλα, ξεκίνησε το ενδιαφέρον του προς την μελέτη και κατασκευή μουσικών οργάνων και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών της Σχολής Οργανοποιίας Δήμου Καστοριάς. Έκτοτε, ασχολείται με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα της Ανατολικής Μεσογείου, εστιάζοντας ερμηνευτικά στο ελληνικό μικρασιατικό ιδίωμα, αλλά και σε αυτό της Μέσης και Εγγύς Ανατολής. Τραγουδάει, παίζει και διδάσκει ούτι, νέυ και κρουστά και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμα μουσικά σχήματα, ηχογραφήσεις, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές της Ελλάδας. Από το 2016, διευθύνει την Ορχήστρα Αραβικής Μουσικής - "Ferket el Anwar" (Ορχήστρα του Φωτός), η οποία έχει βάση την Αθήνα.

Κυριακή, 13 Μαΐου 2018 11:36

Ferket El Anwar

“Ferket El Anwar” που στα αραβικά σημαίνει ορχήστρα του φωτός, είναι μια ορχήστρα που ιδρύθηκε το 2016 στην Αθήνα και εκτελεί παραδοσιακή, κλασσική και σύγχρονη αραβική μουσική των χωρών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής σε συνθέσεις που χρονολογούνται από το Μεσαίωνα έως και τον 20ό αιώνα.

Οι ορχήστρες αυτού του τύπου, που στα αραβικά ονομάζονται “takht”, υπήρχαν ήδη από τον 18ο αιώνα και αποτελούσαν θα λέγαμε, τις ορχήστρες δωματίου της ανατολίτικης κλασσικής μουσικής. Ήχοι ιστορικών οργάνων όπως το ούτι, το κανονάκι, το νάυ, το βιολί (ή η λύρα) και τα κρουστά, σε συνδυασμό με τις ανατολίτικες μακρόσυρτες μελωδίες και την ποίηση, οδηγούν το σύνολο μουσικών και ακροατών στο «tarab», την ψυχική ευφορία και πνευματική διαύγεια που νιώθει κάποιος στο άκουσμα αυτών των ήχων. Την ιερή έκσταση από μουσική, όπως αναφέρει κι ο Περσικής καταγωγής φιλόσοφος του 11ου - 12ου αιώνα, Al-Ghazali.

Παραδοσιακή, κλασσική και σύγχρονη αραβική μουσική είναι στενά συνδεδεμένες αφού έχουν κοινά χαρακτηριστικά όπως κλίμακες “maqamat” και ρυθμούς “awazan”.
Το ρεπερτόριο της ορχήστρας ακολουθεί αυτή την ιστορική εξέλιξη, περιλαμβάνοντας και τα τρία αυτά διαφορετικά στυλ.
-Στο παραδοσιακό κομμάτι ακούγονται τραγούδια και χοροί από τις πλούσιες παραδόσεις των αραβικών χωρών, όπως Dabke και Dalaouna από την Συρία, τον Λίβανο και την Παλαιστίνη, Chobi από το Ιράκ, Khaleeji από τις χώρες της Αραβικής Χερσονήσου, Fellahi και Saidi από την Αίγυπτο και Maghrabi από το Μαρόκο.
-Το κλασσικό ρεπερτόριο παρουσιάζει αυτοσχεδιασμούς και συνθέσεις σε φόρμες που σχηματίσθηκαν από την πρώιμη ισλαμική εποχή του 8ου αιώνα έως και τα ύστερα Οθωμανικά χρόνια του 19ου αιώνα,όπως Muwashahat, Taqasim, Samai, Tahmilah, Dolap και Longa
-Τέλος, από το ρεπερτόριο δεν θα μπορούσε να λείπουν μεγάλα έργα σύγχρονων επιφανών συνθετών και ερμηνευτών του 20ού αιώνα, όπως ο Mohammed Abdel Wahab, η Oum Kalthoum, ο Farid el Atrash, ο Sabah Fakhri, η Fairuz και πολλοί άλλοι.

Αχμάντ Φαρίντ Ραστόμ - τραγούδι, ούτι
Ηλίας Φαχίδης - αραβικό νέυ
Γιώργος Στογιώργης - κανονάκι
Στέργιος Μητρούσης - κοντραμπάσσο
Ιωάννης Χρήστου - αραβική τάμπλα
Νίκος Μανίκας - κάτεμ, ρεκ


Από το 2017 η ορχήστρα λειτουργεί ως επίσημο μέλος του Διεθνούς Κέντρου Πολιτισμού και Τεχνών των Χωρών της Ανατολικής Μεσογείου - “Hamsa - Oriental House”, που δραστηριοποιείται κυρίως στην μελέτη και σπουδή των μεσοανατολίτικων χορών και σε συνεργασία διοργανώνουν μουσικοχορευτικές παραστάσεις και σεμινάρια.

Στόχος της ορχήστρας είναι να παρουσιάσει ένα ευρύ φάσμα μουσικής από τις χώρες τις Μέσης και Εγγύς Ανατολής, προκειμένου να αναδείξει τα κοινά πολιτιστικά στοιχεία και τους δεσμούς όλων των λαών της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και τις αλληλεπιδράσεις τους κατά το πέρασμα των αιώνων με τον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της υποστήριξης των προσφύγων και μεταναστών πραγματοποιούμε εμφανίσεις αραβικής μουσικής, σε μια γενικότερη προσπάθεια προβολής του πλούσιου πολιτισμού του πολυπαθούς αυτού πληθυσμού.

Ερχόμαστε σε επαφή μαζί σας προκειμένου να εξετάσετε το ενδεχόμενο της εμφάνισης μας σε κάποια από τις μελλοντικές σας καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Στην περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον από μεριάς σας μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Θα χαρούμε πολύ να το συζητήσουμε.

Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018 10:33

Πάνος Γαβαλάς- Μια Φωνή Όλο Φως

Ο μεγάλος βάρδος και το λαϊκό μεταπολεμικό τραγούδι
Περιλαμβάνεται Aναλυτική Δισκογραφία

Το παρόν βιβλίο περικλείει τη βιογραφία του λαϊκού βάρδου και δημιουργού Πάνου Γαβαλά. Βασική δεξαμενή είναι οι προφορικές μαρτυρίες συνεργατών, φίλων, συγγενών του αλλά και, ευρύτερα, προσώπων που διαδραμάτισαν ρόλο σε αυτό που ονομάζουμε Λαϊκό Τραγούδι. Είναι επίσης η έρευνα του συγγραφέα σε βιβλία, Τύπο, περιοδικά.

Το βιβλίο τούτο δεν περιορίστηκε σε μια μουσική μονογραφία με ρετρό απόχρωση. Αναβιώνει όλο το χρονικό και ιστορικό πλαίσιο από το οποίο προέκυψε, ζυμώθηκε, αλλά και καθόρισε ο βιογραφούμενος. Η προσφυγιά, η Γούβα και η Καισαριανή ως γενέθλιος τόπος, η Κατοχή, ο Εμφύλιος, οι μεταπολεμικές ταβέρνες, η χρυσή δισκογραφία, τα νυχτερινά κέντρα και τα ήθη του ’60, οι μετασχηματισμοί της νύχτας το ’70 και το ’80, αλλά και η προσωπική ζωή και τα όνειρα, η οικογένεια και τα δύσκολα τελευταία χρόνια.

Μέσα στο βιβλίο μιλούν πολλοί. Από τον Μίκη Θεοδωράκη μέχρι τον Ντoύσαν Μπάγιεβιτς και από σερβιτόρους που δούλεψαν με τον βάρδο μέχρι την Ελεωνόρα Ζουγανέλη.

«Για να γράψεις για τον πατέρα μου πρέπει πρώτα να τον σπουδάσεις. Κι αν σου βγει, να τον αγαπήσεις». Αυτή η φράση του Γιάννη Γαβαλά με στοίχειωσε από την αρχή της περιπέτειάς μου με την καταγραφή του βίου του μεγάλου βάρδου και δημιουργού Πάνου Γαβαλά. Kαι αφότου μου ανατέθηκε από τον ίδιο τον Γιάννη. Μια φράση που με κυνηγούσε σε κάθε βήμα μου, όσο αναζητούσα ψηφίδα ψηφίδα την πορεία του Πάνου Γαβαλά στο ελληνικό τραγούδι, όσο άπλωνα τον καμβά της κοινωνικής συνθήκης όπου έδρασε, δημιούργησε και έζησε.

 

Ο Δημήτρης Μανιάτης γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα και έλκει καταγωγή από τη Μύκονο.

Έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία, Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία. Εργάζεται ως Δημοσιογράφος στην εφημερίδα Τα Νέα.

Έχει γράψει κείμενα για επιθεωρήσεις, θέατρο, μουσικές παραστάσεις, τηλεόραση.
Έχει συνεργαστεί με πολλά έντυπα.

Άλλα έργα του:
Ληστής, θεατρικός μονόλογος.
Eγώ Είμαι Ένας Άλλος, διηγήματα (εκδόσεις Μετρονόμος).
Bασίλης Τσιτσάνης, επιμέλεια (εκδόσεις ΔΟΛ).

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 14:05

Σοφία Εμφιετζή

Η Σοφία Εμφιετζή τραγουδά για πρώτη φορά στη γενέτειρά της την Ξάνθη και το 1977 και ξεκινά τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα στη Θεσσαλονίκη. Δύο χρόνια αργότερα, το 1981, συμμετέχει στη δημιουργία της Αθηναϊκής Κομπανίας με τους Δ.Χατζηδιάκο, Ν.Δούκα, Χ.Κανελλόπουλο και Γ.Νικολέρη. Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς ηχογραφούν το πρώτο τους άλμπουμ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΘΕΙΕ ΤΑΚΗ στην εταιρεία MINOS με τη συμμετοχή της Χαρούλας Αλεξίου και το άλμπουμ γίνεται χρυσό. Για τα επόμενα δέκα χρόνια εμφανίζεται με την Αθηναϊκή Κομπανία σε όλους σχεδόν τους γνωστούς χώρους νυχτερινής διασκέδασης και σε συναυλίες ανά την Ελλάδα. Επίσης ηχογραφεί μεγάλες λαϊκές επιτυχίες που τους δίνει καινούργια διάσταση με την ξεχωριστή φωνή της όπως Γιουλμπαχάρ, Σκληρός χωρισμός, Καλή τύχη κ.α. 

Στις εμφανίσεις και τη δισκογραφία συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού όπως: Χάρις Αλεξίου, Ελένη Βιτάλη, Μανώλη Μητσιά, Στράτο Διονυσίου, Δημήτρη Μητροπάνο, Χρήστο Νικολόπουλο, Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Νικόλα Άσιμο, Μιχάλη Γενίτσαρη, Άννα Χρυσάφη, Αντώνη Βαρδή, Πίτσα Παπαδοπούλου, Πασχάλη Τερζή, Τάκη Μουσαφίρη, Γιάννη Πουλόπουλο, Ρένα Κουμιώτη, Σωτηρία Λεονάρδου, Γιώργο Κόρο, Γιώργο Σαρρή κ.α. Το 1991 αποχωρεί από την Αθηναϊκή Κομπανία και ξεκινάει μια προσωπική διαδρομή με εξίσου σημαντικές συνεργασίες.  Το 1992 κυκλοφορεί ο πρώτος προσωπικός δίσκος της με τίτλο «Την επόμενη μέρα». Τραγούδια έγραψαν ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Τάκης Σούκας, ο Θανάσης Πολυκανδριώτης, ο Διονύσης Τσακνής, η Αναστασία Μουτσάτσου, ο Πάνος Φαλάρας κ.α. Τα τελευταία χρόνια και αφού έχει επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη συνεργάζεται με τη ρεμπέτισσα Μαριώ. Το (1996 – 1999) με τον Δημήτρη Κοντογιάννη. Το 2001 συμπράττει με τον Θοδωρή Παπαδόπουλο στην παράσταση του Κώστα Φέρρη, «Το Καφέ Αμάν του Φέρρη». Η ζωντανή ηχογράφηση της παράστασης κυκλοφορεί σε 4πλό CD. Συνεχίζει την πορεία της στο τραγούδι με εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Τελευταία εμφανίζεται στην Αθήνα με το συγκρότημα μπουζουκιών «Δρόμος» και τους «Χαμάτ».

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 12:08

Γλαύκος Σμαριανάκης

Ο Γλαύκος Σμαριανάκης γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από τη Νίσυρο, τη Νάξο και την Κρήτη. Το 2002 ξεκινά να παρακολουθεί το μουσικό Γυμνάσιο Ρόδου, το οποίο και τελειώνει με άριστη βαθμολογία το 2008. Το 2014 εγκαθίσταται στην Αθήνα, ξεκινώντας μια μακρά διαδικασία διευρυμένης σπουδής και καλλιτεχνικής αναζήτησης. Σπουδάζει κλασικό βιολί στην Ανωτέρα τάξη του Ωδείου Αθηνών υπό τον καθηγητή Οδυσσέα Κορέλη, καθώς και θεωρητικά Τροπικής Μουσικής. Το ίδιο χρονικό διάστημα εργάζεται ως βιολιστής σε ορχήστρες διαφόρων μουσικών ειδών μουσικές σκηνές, ταβέρνες, λαϊκές εκδηλώσεις, χορευτικά και θεατρικές παραστάσεις, έχοντας επίσης στο ενεργητικό του εμφανίσεις σε μουσικά φεστιβάλ στην Ιταλία, Ολλανδία και Πολωνία. Μέλος της Banda Iovanica από το 2016.

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018 01:39

Γιώργος Πάνου

Ο Γιώργος Πάνου, αφανής εργάτης του λαϊκού μας τραγουδιού, γεννήθηκε στην Πάτρα και από μικρή ηλικία μεγάλωσε μέσα σε μουσική οικογένεια, κοντά στο περιβάλλον της θειας του, της αείμνηστης Πολύ Πάνου.

Ασχολήθηκε από μικρός με το μπουζούκι (τετράχορδο και τρίχορδο) ξεκινώντας την επαγγελματική του καριέρα, μόλις στην ηλικία των δωδεκα, εξαιτίας ενός ‘’ατυχήματος’’. Γυρνώντας μια μέρα ο Γιώργος από το σχολειό, βρήκε στο σπίτι του να τον περιμένει ο μαγαζάτορας για να τον πάρει για δουλεία καθως ο μπουζουξής του, είχε σπάσει το χέρι.

Η θητεία του κοντά στη Πολύ Πάνου αλλά και στον εγγενή χώρο των λαϊκών μουσικών της εποχής, η κατά καιρούς ενασχόληση του με διαφόρου είδους ρεπερτόρια -αναλόγου εποχής-, ο ενθουσιώδης προσωπικός του χαρακτήρας ως εκτελεστής αλλά και τραγουδιστής, η εκκεντρική παρουσία του και το ξεχωριστό ύφος στο παίξιμο, συνθέτουν το φαινόμενο Γιώργος Πάνου.

Η συμμέτοχη του σε διάφορα σχήματα τον ταξίδευσε σχεδόν σ΄ολόκληρη την γη και συγκινώντας τους απανταχού Έλληνες από Αμερική μέχρι και Αυστραλία. Γνώρισε από κοντά και συνεργάστηκε με καλλιτέχνες της προηγούμενης γενιάς των μπουζουξήδων του ογδόντα όπως Γιώργο Ζαμπέτα, Γιάννη Τατασόπουλο, Κώστα Καπλάνη, Νίκο Καρανικόλα και άλλους αλλά και καλλιτέχνες όπως Ανδρέα Ζακυνθινάκη, Άρη Σαν, ‘’Μικρό Τσιγγάνο’’, Νίκο Παπαδάτο στην Αμερική και πλείστους όσους στην Ελλάδα. Έχει επίσης συνεργαστεί με πολλούς παλιούς ρεμπέτες (Σωτηρία Μπέλλου, Ρένα Ντάλια, Παναγιώτη Μιχαλόπουλο, Χοντρό Νάκο κ.α) .

Τα τελευταία χρόνια έχει συμμετάσχει κατά καιρούς σε σχήματα διαφόρων όπως Δημήτρη Κοντογιάννη, Στέλιου Βαμβακάρη, Νάντιας Καραγιάννη αλλά και Σταμάτη Γονίδη και άλλων. Συνεργάζεται επίσης με τον ιδιαίτερα ξεχωριστό δεξιοτέχνη του τριχόρδου μπουζουκιού Γιάννη Παπαβασιλείου ‘’Βλάχο’’.

Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017 17:01

Μάλε Βράσε

Οι Μάλε Βράσε συναντήθηκαν στην Ολλανδία το 2013. Λίγο η κοινή αγάπη για την ελληνική παραδοσιακή μουσική, λίγο η κοινή νοσταλγία της ξενιτιάς στάθηκαν αφορμή για να ξεκινήσουν το δικό τους μουσικό ταξίδι.
Τέσσερις νέοι μουσικοί με διαφορετικό μουσικό υπόβαθρο, μετουσιώνουν τις επιρροές τους σε ένα ρεπερτόριο με έμφαση στο ρεμπέτικο, το παραδοσιακό τραγούδι και το σμυρναίικο μέσα από τον δικό τους ήχο και έχοντας πάντα ως αφετηρία τις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Το σχήμα αποτελείται από 2 μπουζούκια, μια κιθάρα, ένα βιολί και 4 φωνές, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα τραγουδιών που ξεκινάει από τα τέλη της δεκαετείας του '20 ως τις αρχές της δεκαετείας του '60.
Με βάση την Ολλανδία, οι Μάλε Βράσε εμφανίζονται σε μουσικές σκηνές και φεστιβάλ στο εξωτερικό.

Αντώνης Λαουρέισεν - Κιθάρα
Χάρης Λαουρέισεν - Μπουζούκι
Δημήτρης Μάρης - Μπουζούκι
Νίκος Καλιούρης - Βιολί

Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017 16:50

Τρείς Λαλούν

Οι Τρείς Λαλούν είναι ένα μουσικό σχήμα που αποτελείται από μπουζούκι, κιθάρα και 3 φωνές, με κύρια θεματολογία το ρεμπέτικο και το παλιό λαϊκό τραγούδι. Το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι περιέχουν πολλά αριστουργηματικά τραγούδια τα οποία είναι πολλές φορές άγνωστα στον κόσμο ή δεν παίζονται συχνά. Ο σκοπός του συγκροτήματος είναι η διάδοση των τραγουδιών αυτών μέσα από μία πιο σύγχρονη οπτική, πάντα με σεβασμό στο τραγούδι και στους δημιουργούς, έτσι ώστε να γίνουν γνωστά και αρεστά σε άτομα νεαρής ηλικίας αλλά και να τα θυμηθούν οι μεγαλύτεροι. Βέβαια, ο κύριος άξονας των μουσικών εμφανίσεων των Τρεις Λαλούν είναι η ψυχαγωγία του κοινού. Το σχήμα αποτελείται από τους εξής μουσικούς:

Παντελιός Νώντας – τρίχορδο μπουζούκι, φωνητικά
Γεωργάκης Γιώργος – ακουστική κιθάρα, φωνητικά
Κόκλας Γιάννης – φωνή, κρουστά

Η διατήρηση του ήχου των ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών αλλά και ο μουσικός εμπλουτισμός των τραγουδιών αυτών, με τη χρήση της κιθάρας, του μπουζουκιού και ενός μικρού κρουστού, αποτελούν τον κοινό παρονομαστή που έχουμε ως συγκρότημα. Τεράστια βάση δίνουμε στο δύσκολο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί ώστε να υπάρξει το επιθυμητό ηχητικό αποτέλεσμα. Σε ότι αφορά το μουσικό κομμάτι, το χαρακτηριστικό του ήχου των Τρεις Λαλούν είναι η πλούσια συνοδεία από το μπουζούκι και την κιθάρα. Στο φωνητικό κομμάτι, παρόλο που οι Τρεις Λαλούν έχουν έναν κύριο τραγουδιστή, πολλές φορές τα μέλη του σχήματος βοηθούν στο τραγούδι είτε για εμπλουτισμό, είτε για την εκτέλεση δεύτερης φωνής, είτε ακόμα και για τριφωνίες. Οι Τρεις Λαλούν έχουν κάνει πολυάριθμες επιτυχημένες ζωντανές εμφανίσεις και συνεχίζουν με συνέπεια στο ρεμπέτικο και στο παλιό και γνήσιο, ελληνικό λαϊκό άκουσμα.

Τετάρτη, 26 Ιουλίου 2017 19:47

Σκοποί και μέσα

Η επωνυμία της εταιρείας είναι ΑΠΤΑΛΙΚΟ Αστική Μη Κερδοσκοπική μεταφρασμένη στα αγγλικά ως Aptaliko Non Profit Organization (NGO) και όνομα ιστοσελίδας στο διαδίκτυο www.aptaliko.gr. 

.::ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ::.

Ο σκοπός της εταιρείας είναι μη κερδοσκοπικός, κοινωφελής κατά την έννοια του άρθρου 784. Η πρωτοβουλία του ΑΠΤΑΛΙΚΟ είναι αφιερωμένη στην έρευνα, παραγωγή, διανομή, ανάπτυξη και επικοινωνία, διαφόρων ειδών μουσικής, πολιτιστικών και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών. Συνίσταται γενικά στην έρευνα, μελέτη, επικοινωνία, και παρέμβαση πάνω σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη του ανθρώπου και της τέχνης με κύριο άξονα την μουσική καθώς και την αλληλεπίδραση της με νέες τεχνολογίες συμβάλλοντας στην ανάδειξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ζητημάτων αιχμής, είτε αυτοτελώς, είτε μέσα από το συντονισμό δράσεων, γνώσεων και πόρων με άλλους φορείς με κοινό σκοπό.

.::ΣΚΟΠΟΙ::.

  1. Μελέτη. Έρευνα, επικοινωνία και διάδοση της τέχνης της μουσικής.
  2. Πολιτιστική Ανάπτυξη

Αναβάθμιση του επιπέδου και του ρόλου μουσικής σύνθεσης και επιτέλεσης και της μουσικής με ταυτόχρονη αξιοποίησή τους για την επίλυση μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων. Διάδοση της ιδέας της μουσικής επιτέλεσης στην κοινότητα, και σωματικής και ψυχικής υγείας μέσω της μουσικής , της οικολογίας και της εμπλοκής της τέχνης με την τεχνολογίας όπως και της φιλοσοφίας σε κοινωνικά συστήματα. Συγκρότηση εθελοντικών ομάδων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετοχή κι ανάπτυξη ανθρώπινων δικτύων και  θεσμών αλληλεγγύης. Πλαισίωση και προσβασιμότητα στην τέχνη ης μουσικής.

  1. Ενίσχυση της πρόσβασης στην γνώση, την εκπαίδευση.

Ανάπτυξη, πλαισίωση και προσβασιμότητα προοδευτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που σχετίζονται με την εξέλιξη της εκπαίδευσης, συνδυάζουν την τέχνη, την επιστήμη, την οικολογία, την κοινωνιολογία και την φιλοσοφία. Δια Βίου εκπαίδευση και κατάρτιση. Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Διοργάνωση μόνιμης η προσωρινής σχολής, σεμιναρίων, εργαστηρίων παραστάσεων και μαθημάτων.

  1. Η δικτύωση των ανθρώπων, καλλιτεχνών, επιστημόνων, πολιτικών κτλ.

Σε επαγγελματικό, κοινωνικό, ερευνητικό και πρακτικό επίπεδο η διατήρηση και ενίσχυση μίας πλατφόρμας επαφής και επικοινωνίας σε διεθνές επίπεδο.

  1. Ηθική κι υλική υποστήριξη προς στα λιγότερο προνομιούχα μέλη της κοινωνίας.

Ανάπτυξη δράσεων και θεσμών κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης. Προσβασιμότητα στην μουσική και σε εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και θεραπείας. Δημιουργία κέντρων ηθικής αρωγής. Προστασία της ανθρώπινης ζωής κι αξιοπρέπειας. Καταπολέμηση των διακρίσεων, του κοινωνικού αποκλεισμού, της φτώχειας και της κοινωνικής ανισότητας μέσω της προσφοράς σε προσβασιμότητα στην τέχνη, σε εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και θεραπείας και κοινωνικής εργασία.

  1. Η ανάδειξη της πολιτιστικής και πολιτισμικής κληρονομιάς και του πνευματικού  πλούτου της Ελλάδας.

Ανάπτυξη και  προώθηση επιστημονικής, τεχνολογικής, κοινωνιολογικής, οικονομικής και  πολιτιστικής γνώσης όλων των μορφών και όλων των επιπέδων . Ανάπτυξη διεθνών σχέσεων στη βάση της διαπολιτισμικότητας. Ανάπτυξη πολιτιστικού δικτύου δημιουργών στο χώρο των τεχνών και του πολιτισμού. Δημιουργία - θεσμική - τεχνοκρατική υποστήριξη χώρων πολιτισμού. Ανάδειξη της  πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς . Ενθάρρυνση και υποστήριξη της καλλιτεχνικής έκφρασης.

.::ΜΕΣΑ::.

  • Εκπόνηση κάθε είδους επικοινωνιακής - επιστημονικής μελέτης κι έρευνας.
  • Ανάληψη αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, οργάνωση μελετητικών - ερευνητικών ομάδων, αποστολών και δράσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Οργάνωση και συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, επιστημονικά συμπόσια, διαλέξεις, φεστιβάλ και δράσεις πεδίου.
  • Έκδοση βιβλίων, περιοδικών, μελετών, μονογραφιών, δοκιμίων, λευκωμάτων και ψηφιακού υλικού.
  • Παραγωγή και διάθεση έντυπου καθώς κι ηλεκτρονικού επικοινωνιακού υλικού όπως εφημερίδες, περιοδικά, ψηφιακά δελτία τύπου και ενημέρωσης, ιστοσελίδες, διαδικτυακό ραδιόφωνο, διαδικτυακή τηλεόραση κτλ.
  • Δημιουργία θεματικής πύλης στο διαδίκτυο - ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων (Portal), η οποία θα λειτουργεί και ως βάση δεδομένων / ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με την ψηφιοποίηση πολιτιστικού, επικοινωνιακού και επιστημονικού περιεχομένου
  • Δημιουργία φόρουμ.
  • Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών και τεχνολογικών μέσων που έχουν σχέση με ενσύρματα και ασύρματα ευζωνικά δίκτυα
  • Πραγματοποίηση παραστάσεων.
  • Διοργάνωση μαθημάτων, εργαστηρίων και σεμιναρίων.
  • Διοργάνωση διαλέξεων, και φεστιβάλ.
  • Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης και κέντρου  πληροφόρησης.
  • Δημιουργία και λειτουργία εντευκτηρίου-αναψυκτηρίου για τα μέλη και τους φίλους της εταιρίας.
  • Δικτύωση, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, σύμπραξη κι ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας, αμοιβαίου σεβασμού κι εμπιστοσύνης και με Ο.Τ.Α, Περιφέρεια,  Κρατικές Υπηρεσίες, άλλους φορείς, Μ.Κ.Ο, εταιρείες  με παρεμφερείς σκοπούς, Πανεπιστημιακά Δίκτυα, Συνεταιρισμούς, καλλιτέχνες και επιστήμονες. Επιμελητήρια, εθελοντές κτλ. για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την υποβολή  κοινών προγραμμάτων και προτάσεων.
  • Διαμόρφωση και διατήρηση επιχείρησης για την κάλυψη των εξόδων της εταιρίας

Για την επίτευξη των στόχων της η εταιρία  μπορεί να αναζήτα την ανεύρεση οποιασδήποτε άλλης πράξης που να ενισχύει το έργο της και να υποβάλει σχετικά προγράμματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό  για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων, την αξιοποίηση κοινοτικών ενισχύσεων, διαπεριφερειακών και διαδημοτικών Κοινοτικών Προγραμμάτων.

Δευτέρα, 05 Ιουνίου 2017 10:49

Σκούτας-Μηταράκης

Ο Βασίλης Σκούτας (τρίχορδο μπουζούκι) και ο Δημήτρης Μηταράκης (κιθάρα) είναι για πολλά χρόνια φίλοι και συνεργάτες. Με τις φωνές και τα όργανά τους, ταξιδεύουν σε κάθε εμφάνισή στην θάλασσά του Ρεμπέτικου, του Σμυρναίικου και των συναφών ειδών, αλλά κυρίως ταξιδεύουν στον ωκεανό της Μουσικής με σεβασμό, μεράκι και αυτοσχεδιασμό.

Γνωρίστηκαν το 2003 στο ρεμπέτικο "Τζιβαέρι" της Καισαριανής, παίζοντας κιθάρα και ακορντεόν αντίστοιχα στο πενταμελές τότε σχήμα του μαγαζιού. Σύντομα δοκίμασαν τις δυνατότητες τους ως ντουέτο με τον Βασίλη στο μπουζούκι και τον Δημήτρη στην κιθάρα. Από τότε παίζουν αδιάλειπτα μαζί Χειμώνα-Καλοκαίρι.

Χαρακτηριστικό του ντουέτο είναι η προσπάθεια αξιοποίησης φωνών και οργάνων κατά το βέλτιστο, ο σεβασμός στις παλιές εκτελέσεις και ταυτόχρονα η έμφαση στην ερμηνεία αλλά και στην ελευθερία που πρέπει να χαρακτηρίζει όλα τα παιξίματα που βγαίνουν από ψυχής…

Ένα ιδιαίτερο ντουέτο που επανατοποθετεί στο σήμερα το ρεμπέτικο.

Βασίλης Σκούτας – Μπουζούκι
Δημήτρης Μυταράκης – Κιθάρα

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017 22:36

Γιάννης Νιάρχος

Ο Γιάννης Νιάρχος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 3 Αυγούστου 1967. Από νεαρή ηλικία ασχολείται με το παραδοσιακό, σμυρνέικο, ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι, τραγουδώντας και παίζοντας, κυρίως κιθάρα, αλλά και μπουζούκι, μπαγλαμά και ούτι. Σπούδασε Ηλεκτρολογία στα ΤΕΙ Κοζάνης και παράλληλα με τις σπουδές του, έπαιξε και τραγούδησε σε διάφορες ταβέρνες. Το 2002 συμμετείχε στο ντοκιμαντέρ του Παναγιώτη Κουνάδη «Γεια σου περήφανη και αθάνατη εργατιά» για την ΕΡΤ, με δύο τραγούδια. Από τότε, συμμετέχει σε πολλά προγράμματα, με διάφορες κομπανίες σε ταβέρνες και μουσικά εστιατόρια της Αθήνας. Είναι μέλος της Απόδημης Κομπανίας, με την οποία έχει ηχογραφήσει τέσσερις δίσκους. Με την Απόδημη Κομπανία έχει ταξιδέψει τέσσερις φορές στην Αυστραλία, όπου εμφανίστηκε σε συναυλίες και φεστιβάλ στην Μελβούρνη, Αδελαϊδα, Μπρίσμπεην και Καμπέρα. Από τον Μάρτιο του 2013, συμμετέχει, σε μια ομάδα παράστασης χοροθεάτρου, το CIE MPTA, η οποία αποτελείται από Βέλγους, Γάλλους, Έλληνες και Τυνήσιους χορευτές και μουσικούς. Η παράσταση έχει παρουσιαστεί από μεγάλες διοργανώσεις, σε θέατρα και φεστιβάλ στις Βρυξέλλες, στην Αθήνα, στην Λυών, στο Παρίσι, στο Σάο Πάολο, στο Μπουένος Αϊρες κλπ. Είναι μέλος του σχήματος Banda Jiovanica, από το 2015, όπου επιχειρείται μία σύνδεση της μουσικής δημιουργίας των Μικρασιατών συνθετών με την πλούσια Ουγγρική, Ρουμάνικη και Ρώσικη μουσική παράδοση. Από τον Οκτώβριο του 2016, εμφανίζεται με το συγκρότημα Τακίμ στην παράσταση «Καφέ Αμάν- Ελληνική Απόλαυσις», υπό την επιμέλεια του εθνομουσικολόγου Λάμπρου Λιάβα. Γράφει τραγούδια, με βαθιές ρίζες στην ελληνική μουσική παράδοση αλλά με σημερινή θεματολογία, και παρουσιάζει με το συγκρότημα Ανακόρντα, του οποίου είναι ιδρυτικό μέλος.

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017 21:18

Πυρήνας

Ο “Πυρήνας” αποτελείται από νέους ταλαντούχους μουσικούς. Είναι ένα οκταμελές συγκρότημα, με όραμα τη συνέχιση της διάδοσης της λαϊκής μας κληρονομιάς, αλλά και νέες δημιουργίες.
Ο “Πυρήνας” κυκλοφορεί την πρώτη του δισκογραφική δουλειά τον Ιούνιο του 2014, με τον ομώνυμο τίτλο. Είναι μια ανθολογία από ορχηστρικά και τραγούδια μεγάλων Ελλήνων δημιουργών, όπως Μ. Χατζιδάκι, Στ. Ξαρχάκου, Β. Τσιτσάνη κ.α. Στο δίσκο εμπεριέχεται και μια νέα δημιουργία του Γρηγόρη Βασίλα.
Τον Ιούνιο του 2014 ο “Πυρήνας” εμφανίζεται στο διεθνές φεστιβάλ της Λυόν “Les nuits de Fourviere”, δίνοντας μια μεγάλη συναυλία στην αρχαία ρωμαική αρένα, όπου και αποθεώνεται από το γαλλικό κοινό.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, ο Γρηγόρης δίνει διάλεξη για το ρεμπέτικο και το μπουζούκι, μαζί με τον γνωστό συγγραφέα και μεταφραστή Michel Volkovitch.
To Νοέμβριο του 2014 το συγκρότημα δίνει συναυλία στο DAI museum στο Κουβέιτ μετά από πρόσκληση της ελληνικής πρεσβείας και του υπουργείου πολιτισμού του Κουβέιτ.
Τον Απρίλιο του 2016, κυκλοφορεί η δεύτερη δισκογραφική δουλειά του Γρηγόρη με τον Πυρήνα, με νέα τραγούδια και συνθέσεις του ίδιου και τίτλο “Φανός Θυέλλης”. Τους στίχους υπογράφουν ο ίδιος και ο Κώστας Φασουλάς. Ερμηνεύουν ο Παντελής Θαλασσινός, η Σταυρούλα Μανωλοπούλου και η Χριστίνα Λάμπρου.
Για το 2017-2018 ετοιμάζεται η μουσικοθεατρική παράσταση “Ηλέκτρα”, γαλλικής παραγωγής, της οποίας υπογράφει τη μουσική και θα κάνει πρεμιέρα στο διεθνές φεστιβάλ της Λυόν, και συναυλίες του συγκροτήματος.
Το καλοκαίρι του 2017, μαζί με τον Πυρήνα ετοιμάζουν ένα μεγάλο αφιέρωμα στο σπουδαίο δημιουργό Απόστολο Καλδάρα, που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Πέτρας, στο Άλσος Βεΐκου, στη Μυτιλήνη, στο φεστιβάλ Ιωνικές Γιορτές στο Άλσος Ν. Σμύρνης, στη Λιβαδειά κ.α.

 

Ο Πυρήνας αποτελείται από :

Γρηγόρης Βασίλας μπουζούκι , τραγούδι
Θοδωρής Στούγιος μπουζούκι ,τραγούδι
Αλέξανδρος Καμπουράκης ακορντεόν
Γιάννης Ευαγγέλου κιθάρα, τραγούδι
Δημήτρης Χριστοδουλόπουλος κλασική κιθάρα
Γιάννης Πλαγιαννάκος κοντραμπάσο
Φίλιππος Παχνιστής πιάνο
Και η εξαιρετική Σταυρούλα Μανωλοπούλου στο τραγούδι.

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017 21:09

Γρηγόρης Βασίλας

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1969, αλλά έζησε τα 18 πρώτα χρόνια της ζωής του στο Μεσότοπο Λέσβου. Τόπος με έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα και επιρροές από το Μικρασιατικό πολιτισμό.
Σε πολύ νεαρή ηλικία ανακαλύπτει την αγάπη του για τη μουσική και το όργανο που τον γοητεύει περισσότερο είναι το μπουζούκι. Είναι η εποχή των τζουκ μποξ με τα σπουδαία λαϊκά τραγούδια.
Στα 19 του χρόνια επιστρέφει στην Αθήνα σαν φοιτητής του ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
Παράλληλα εξελίσσει τη δεξιότητά του στο μπουζούκι και αρχίζει να συνεργάζεται με σπουδαίους καλλιτέχνες της εποχής. Γρήγορα αντιλαμβάνεται πως το πάθος του για τη μουσική θέλει να είναι η αποκλειστική ενασχόληση του και ξεκινά να συνεργάζεται με ολοένα και περισσότερους καλλιτέχνες, όπως η Πόλυ Πάνου, η Γιώτα Λύδια, ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο Θόδωρος Πολυκανδριώτης, η Χριστιάνα, ο Αντώνης Καλογιάννης, η Σωτηρία Λεονάρδου, ο Μπάμπης Γκολές, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, η Φωτεινή Δάρρα και άλλοι.
Μία δεκαετία περίπου αργότερα, συνεργάζεται με τον Σταμάτη Κραουνάκη και την Άλκηστη Πρωτοψάλτη, με την οποία θα συνεργαστεί για περίπου πέντε χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό, μέχρι και τη συνεργασία του με τον Αντώνη Ρέμο.
Στο μεταξύ, συμμετέχει ως σολίστας και στη δισκογραφία, με τον Μπάμπη Τσέρτο, Παντελή Θαλασσινό, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Μάριο Τόκα, Βασίλη Σκουλά, Γλυκερία και άλλους .
Στην κρατική τηλεόραση συμμετέχει στα μουσικά ντοκιμαντέρ “Εις ανάμνησιν στιγμών ελκυστικών”, “Η τετράς, η ξακουστή” και “Γεια σου περήφανη και αθάνατη εργατιά”, που προβλήθηκαν σε σειρές.
Το 2004, συμμετέχει ως σολίστας με την ορχήστρα των Χρωμάτων στη συναυλία αφιέρωμα στο Μάνο Χατζιδάκι στο Ηρώδειο.
Ανήσυχο πνεύμα καθώς είναι, δεν του αρκεί αυτό, θέλει να δημιουργήσει τη δική του ομάδα και το δικό του στίγμα στη μουσική.
Το 2001 ιδρύει μαζί με συνεργάτες του το μακροβιότερο συγκρότημα μπουζουκιών το “Δρόμο”.
Ο “Δρόμος” κάνει το ντεμπούτο του στο Παρίσι στο Bobigny theatre, σε ένα τριήμερο φεστιβάλ αφιερωμένο στο ρεμπέτικο, γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και λαμβάνει πλήθος διθυραμβικών κριτικών σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες οπως, Le Monde, Figaro, Liberation και άλλες.
Ταξιδεύουν ανά τον κόσμο για συναυλίες σε Ευρώπη, Κουβέιτ, Δαμασκό και Πεκίνο στο φεστιβάλ έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008. Δημιουργούν τρεις δισκογραφικές δουλειές, “Δρόμος”, “Ενα τραγούδι για την Κοκκινιά” και “Ενα ταξίδι.. Δρόμος”.
Στη συνέχεια, ξεκινά μία καλλιτεχνική δραστηριότητα στη Γαλλία με συναυλίες του συγκροτήματος αλλά και με την πρώτη απόπειρα του Γρηγόρη να επενδύσει μουσικά μία θεατρική παράσταση.
Το 2005 συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον σπουδαίο ηθοποιό Simon Abkarian ,σε κείμενα του Francis Marmande και σκηνοθεσία του Patrick Sommier, στη θεατρική παράσταση “La terrace du sous-sol” στο κρατικό θέατρο MC 93, της οποίας επιμελείται τη μουσική και παίζει επί σκηνής.
Tο 2007 συνεργάζεται επί σκηνής με τον Georges Lavaudant, στο κρατικό θέατρο MC2, της Grenoble, στην παράσταση “a mort d'Hercule” της οποίας επιμελείται τη μουσική και παίζει επί σκηνής.
Το 2011 δημιουργεί την πρώτη του μουσική για ταινία στη γαλλική παραγωγή “Τu honoreras ta mere et ta mere”, σε σκηνοθεσία Brigitte Rouan, με πρωταγωνιστές τη Nicole Garcia, Λάκη Λαζόπουλο, Ντέμη Ρούσσο και άλλους.
Το 2012 συνεργάζεται και πάλι με τον Simon Abkarian στη θεατρική παράσταση “Menelas Rebetiko Rapsodie” σε κείμενα και σκηνοθεσία του Abkarian. Επενδύει μουσικά την παράσταση με ρεμπέτικο αλλά και δικές του δημιουργίες. Παίζει ρόλο επί σκηνής και μουσική. Η παράσταση είναι ένας ύμνος στην ιδιοσυγκρασία και κουλτούρα του έλληνα και γνωρίζει σημαντική επιτυχία στο Παρίσι, αποσπώντας σπουδαίες κριτικές. Ακολουθεί περιοδεία σε θέατρα της Γαλλίας, η οποία συνεχίζεται έως και σήμερα και επεκτείνεται και σε άλλες χώρες, όπως Ελβετία και Ιταλία στο περίφημο Teatro Olympico di Vicenza.
To “Menelas Rebetiko Rapsodie” κερδίζει την υποψηφιότητα για τα υψίστης θεατρικής τιμής βραβεία “Les Molieres du theatre Musical”.
Στο Παρίσι, παράλληλα με τις θεατρικές παραστάσεις, δίνει συναυλία στο “Cine 13”, θέατρο ιδιοκτησίας του Claude Lelouch.
Στην Τουρκία, δίνει συναυλίες ως σολίστ με το τουρκικό συγκρότημα “Incesaz”, και συμμετέχει στην μουσική επένδυση δύο ταινιών του τουρκικού κινηματογράφου.
Στις αρχές του 2014, ιδρύει ένα νέο μουσικό σχήμα, τον “Πυρήνα”. Ο “Πυρήνας” αποτελείται από νέους ταλαντούχους μουσικούς. Είναι ένα οκταμελές συγκρότημα, με όραμα τη συνέχιση της διάδοσης της λαϊκής μας κληρονομιάς, αλλά και νέες δημιουργίες.
Ο “Πυρήνας” κυκλοφορεί την πρώτη του δισκογραφική δουλειά τον Ιούνιο του 2014, με τον ομώνυμο τίτλο. Είναι μια ανθολογία από ορχηστρικά και τραγούδια μεγάλων Ελλήνων δημιουργών, όπως Μ. Χατζιδάκι, Στ. Ξαρχάκου, Β. Τσιτσάνη κ.α. Στο δίσκο εμπεριέχεται και μια νέα δημιουργία του Γρηγόρη Βασίλα.
Τον Ιούνιο του 2014 ο “Πυρήνας” εμφανίζεται στο διεθνές φεστιβάλ της Λυόν “Les nuits de Fourviere”, δίνοντας μια μεγάλη συναυλία στην αρχαία ρωμαική αρένα, όπου και αποθεώνεται από το γαλλικό κοινό.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, ο Γρηγόρης δίνει διάλεξη για το ρεμπέτικο και το μπουζούκι, μαζί με τον γνωστό συγγραφέα και μεταφραστή Michel Volkovitch.
To Νοέμβριο του 2014 το συγκρότημα δίνει συναυλία στο DAI museum στο Κουβέιτ μετά από πρόσκληση της ελληνικής πρεσβείας και του υπουργείου πολιτισμού του Κουβέιτ.
Τον Απρίλιο του 2016, κυκλοφορεί η δεύτερη δισκογραφική δουλειά του Γρηγόρη με τον Πυρήνα, με νέα τραγούδια και συνθέσεις του ίδιου και τίτλο “Φανός Θυέλλης”. Τους στίχους υπογράφουν ο ίδιος και ο Κώστας Φασουλάς. Ερμηνεύουν ο Παντελής Θαλασσινός, η Σταυρούλα Μανωλοπούλου και η Χριστίνα Λάμπρου.
Για το 2017-2018 ετοιμάζεται η μουσικοθεατρική παράσταση “Ηλέκτρα”, γαλλικής παραγωγής, της οποίας υπογράφει τη μουσική και θα κάνει πρεμιέρα στο διεθνές φεστιβάλ της Λυόν, και συναυλίες του συγκροτήματος.
Το καλοκαίρι του 2017, μαζί με τον Πυρήνα ετοιμάζουν ένα μεγάλο αφιέρωμα στο σπουδαίο δημιουργό Απόστολο Καλδάρα, που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Πέτρας, στο Άλσος Βεΐκου, στη Μυτιλήνη, στο φεστιβάλ Ιωνικές Γιορτές στο Άλσος Ν. Σμύρνης, στη Λιβαδειά κ.α.

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017 16:35

Ανακόρντα

Το συγκρότημα Ανακόρντα είναι μια παρέα μουσικών, συνδημιουργών και συνοδοιπόρων, που εδώ και χρόνια γράφουν τραγούδια με ρίζες στην λαϊκή και ρεμπέτικη μουσική, αλλά και εμφανείς επιρροές από το ξένο ρεπερτόριο.  Χρησιμοποιώντας τους ρυθμούς και τους δρόμους της μουσικής μας παράδοσης, τα τραγούδια τους παρουσιάζουν εικόνες από τη σημερινή ζωή, με καθαρότητα, διακριτικό χιούμορ και λυρισμό. Οι Ανακόρντα είναι ο Γιάννης Λογοθέτης (μπουζούκι-φωνή), ο Γιάννης Νιάρχος (κιθάρα-φωνή), Αμαλία Περπερίδου (φωνή) κι ο Σαράντης Πατρινός (Ακορντεόν).

Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017 18:11

Σταυρούλα Μανωλοπούλου

Η Σταυρούλα Μανωλοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από τα πρώτα σχολικά της χρόνια ασχολήθηκε με το τραγούδι συμμετέχοντας σε όλες τις σχολικές εκδηλώσεις. Σπούδασε Νοσηλευτική στο ΤΕΙ Λαμίας ενώ παράλληλα με τις σπουδές ξεκίνησε και η επαγγελματική της πια πορεία στο τραγούδι. Συνεργάστηκε με καταξιωμένους και πολύ σημαντικούς ανθρώπους του χώρου οπως¨Β.Κορακακη,Δ.Μητροπανο,Δ.Μπαση,Μ.Κανα,Γ.Ανδρεατο,Μαριω,Μπ.Τσερτο,Λακη Χαλκιά, Γιάννη Ντουνιά καθώς και με σπουδαίους θρυλικούς δεξιοτέχνες του μπουζουκιού όπως τον Κώστα Παπαδόπουλο και Γιάννη Μωραΐτη. Συμμετείχε σε πολλές δισκογραφικές δουλείες είτε με φωνητικά είτε με τραγούδια. Συνεργάζεται με το σύγχρονο συγκρότημα έντεχνης μουσικής ΕΜΜΕΛΟΝ από το 2004 παρουσιάζοντας αφιερώματα σπουδαίων Ελλήνων συνθετών όπως Μούτση, Ξαρχάκο, Χατζιδάκι, Καλδάρα κλπ και σπουδαίων στιχουργών - ποιητών όπως Ελευθέριου, Ν. Γκάτσο, Ελύτη, Ρίτσο κλπ. Είναι επίσης μέλος του συγκροτήματος ΠΥΡΗΝΑΣ όπου πραγματοποιεί συναυλίες κυρίως στο εξωτερικό. Σήμερα εξακολουθεί να βρίσκεται ενεργή κυρίως σε λαϊκά πάλκα.